Llarga llista d’inacabats
La llista de compromisos incomplerts és encara llarga i s’acumulen les inversions pendents en tots els punts del territori català. Algunes obres avancen a pas de tortuga, un fet denunciat en reiterades ocasions. Un dels casos paradigmàtics és el de l’estació de la Sagrera. El Tribunal de Comptes va destapar al gener un sobrecost del 546% en les obres, paralitzades el 2016 quan només se n’havia construït el 30%. Els treballs es van reprendre de manera parcial l’any passat, però el ritme lent del projecte va fer descartar al govern de Pedro Sánchez la possibilitat que l’estació pogués estar enllestida el 2020, tal com havia previst l’anterior executiu del PP. Ben a prop de la Sagrera hi ha també pendents les obres de la nova estació de rodalies de Sant Andreu Comtal, que ja s’havien adjudicat el 2008 però van quedar en suspensió administrativa. També estan pendents els accessos ferroviaris al port de Barcelona, que formen part del corredor mediterrani.
Pel que fa a la xarxa de carreteres, a final de l’any passat es va inaugurar el tram desdoblat de l’N-II entre Sils i Maçanet. Es tracta de 2,75 km que es va trigar 47 mesos a construir-los. Encara queden diversos trams pendents així com altres carreteres a les comarques de Lleida i Tarragona, com per exemple el desdoblament de l’N-340 entre Tarragona i les Terres de l’Ebre.