L’Ajuntament d’Olot i No És un Vial, junts per la variant
front · El nou alcalde els accepta com a interlocutors per pressionar la Generalitat per aquesta obra contacte · Creen una taula de seguiment del tema periòdica
L’Ajuntament d’Olot i la plataforma No És un Vial, És un Carrer faran front comú per pressionar la Generalitat perquè acceleri la construcció de la variant nord –circumval·lació, segons l’entitat–. Aquesta plataforma denuncia que l’anomenat vial Sant Jordi, que inclou l’avinguda del mateix nom i els carrers Portbou i Zamenhof, fa les funcions de variant d’Olot i que suporta des de fa deu anys un increment exponencial del trànsit, sobretot de camions, des de l’obertura del túnel de Bracons.
El nou alcalde, Pep Berga, que ha demanat una mica de temps a la plataforma, tindrà el suport d’una entitat ciutadana, que ja ha recollit més de 5.000 signatures de suport. I No És un Vial podrà interactuar directament amb els representants de l’administració catalana, que és la responsable de l’obra i de la millora i el manteniment de l’avinguda Sant Jordi.
L’alcalde ha confirmat que manté la posició del seu antecessor de prioritzar la variant d’Olot com una obra independent de la de les Preses i la Vall d’en Bas, que ha d’acabar l’eix de Bracons. A més, ha avançat que crearà una taula de treball amb la plataforma per fer un estricte seguiment tant d’aquesta infraestructura com de la resta d’accions que s’hi han de dur a terme per pacificar el trànsit abans no es faci realitat. Paral·lelament, l’Ajuntament vol mantenir el contacte amb les associacions de veïns afectades i amb altres entitats que vulguin fer aportacions per resoldre aquesta problemàtica. I, finalment, s’ha compromès a demanar una data de reunió amb els responsables de les conselleries de Territori i Sostenibilitat i de Vicepresidència, Economia i Hisenda.
Per la seva banda, la plataforma farà una crida a la ciutadania per desplaçar-se fins a Barcelona coincidint amb la celebració d’aquestes reunions. A part de tenir el suport de més de 5.000 signatures, ha fet una crida a partits polítics, empresaris, entitats i particulars a fer pressió perquè la variant sigui aviat una realitat. “L’Ajuntament d’Olot ha entès que fer un front comú és important. Ja no pot sentir-se sol”, ha sentenciat la portaveu de l’entitat, Duaita Prats. I hi ha afegit: “La Generalitat té un deute, perquè va obrir un túnel en una obra que no ha acabat i que genera molts problemes a una part molt important de les persones que viuen a Olot.”
En aquests moments el tram entre l’Hostal del Sol i l’autovia de l’eix pirinenc de la variant nord d’Olot es troba en l’etapa documental, que durarà uns vuit mesos, i després s’haurà de fer el projecte constructiu i tot quedarà pendent d’activar la partida econòmica que permeti posar les màquines sobre el terreny.
L’altre tram de variant, el que uneix l’Hostal del Sol amb les Preses, pràcticament tot sota túnel, ja està pendent de pressupostar l’obra.
LA XIFRA
Alarma per les previsions d’increment de trànsit
No És un Vial, És un Carrer ha alertat sobre les previsions d’increment del trànsit a l’avinguda Sant Jordi i carrers Portbou i Zamenhof, fruit de la millora de l’economia. En l’actualitat, la mitjana de trànsit diària és de 16.000 vehicles. A més, ha demanat explicacions a l’Ajuntament sobre la hipotètica ampliació de l’escorxador, de la qual el govern local no té coneixement. Cal recordar que una de les principals queixes de la plataforma és l’increment del nombre de camions d’animals vius al vial, la majoria dels quals arriben per l’eix de Bracons i tenen el seu destí a l’escorxador olotí. Davant d’aquest panorama, la plataforma ha demanat a l’Ajuntament que apliqui les restriccions del trànsit pesant, si no ho fa la Generalitat, que és qui en té les competències. Fruit de l’última reunió mantinguda amb el nou alcalde, la plataforma ha rebut la confirmació que durant aquest estiu es pavimentarà tot el vial amb asfalt sonoreductor i que es rebaixarà als 40 quilòmetres per hora la velocitat màxima en aquest eix urbà i es mantindran les zones de 30 quilòmetres per hora actuals. A més, l’Ajuntament té previst instal·lar radars la tardor vinent, però mentre no s’activen, No És un Vial ha demanat que hi hagi més controls policials. Finalment, l’Ajuntament també ha atès la petició de la plataforma de millorar la seguretat per als vianants al pont de Consum, ja que és un camí escolar utilitzat per molts infants i familiars per tal de desplaçar-se del sector de Sant Miquel i les Tries fins a l’escola Bisaroques.