Infraestructures i serveis

El tram est de la variant d’Olot, a exposició

El DOGC publica quatre traçats, però un ja té el consens de tothom

El DOGC d’ahir publica els quatre traçats i l’estudi d’impacte del tram est de la variant nord d’Olot, entre l’hostal del Sol i l’autovia A-26. És de titularitat del govern espanyol i acumula un retard considerable respecte al que connecta amb la futura variant de les Preses, de titularitat catalana i ja sotmès a exposició i amb aspectes en actualització. Hi ha consens entre l’Ajuntament, els veïns i el Parc Natural de la Garrotxa en el traçat i, per tant, l’alcalde, Pep Berga, ha dit que les al·legacions seran menors. Aquest tram de la variant té 3,5 km de doble carril per banda i un cost de 74 milions d’euros. S’allunya de l’hostal del Sol, inclou els ecoductes de la torre d’en Llunes i de Coromines, túnels artificials al sector nord del pla de Sant Andreu i un viaducte sobre el Ridaura de calçades separades. La via se soterra 100 metres a la carretera de Sant Joan, on un giratori té continuïtat a l’avinguda Macià, i accés a l’hospital. La via continua mig quilòmetre entre murs i trinxeres fins al carrer Sant Valentí, on hi ha el giratori que distribueix tots els moviments entre la variant i la xarxa urbana i també és el punt d’origen d’una ronda aprofitant l’avinguda Europa i l’actual N-260a fins a l’avinguda de les Feixes, on hi ha un altre giratori. Acaba a l’A-26. La variant fa 7,3 km i el tram oest costa 115 milions. Inclou un túnel de 2,5 km.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.