Rampes del 7% per entrar i sortir del túnel de Glòries
La galeria baixa fins a 25 metres de profunditat per salvar el pas de tres túnels de rodalies i un del metro
Els transport públic tindrà un carril reservat en el nou accés a la ciutat de Barcelona
Rampes de fins al 7% de desnivell donaran la benvinguda als automobilistes que a partir del quart trimestre d’aquest any començaran a circular pel túnel de la plaça de les Glòries, una infraestructura subterrània de quasi un quilòmetre de llargària que facilitarà l’accés rodat a Barcelona per la Gran Via.
El túnel s’ha hagut d’excavar fins a la cota de 25 metres de profunditat per salvar el pas dels tres túnels ferroviaris i un del metro que travessen la plaça en sentit de mar a muntanya. Precisament el treball sota els túnels va ser el moment més complicat de les obres, quan la nova galeria només avançava tres metres diaris, per l’obligació de reforçar les estructures ferroviàries que en aquest punt s’han convertit en un pont.
L’automobilista que surti de Barcelona, quan arribi al carrer Padilla trobarà una rampa prolongada que el situarà a la part més fonda de la galeria, passant per sota els quatre túnels de tren i metro, i des d’allí enfilarà cap a la sortida del costat Besòs pujant per dues rampes, una primera que el portarà fins a un nivell intermedi del túnel i una segona que el deixarà a l’exterior.
Aquest sentit Llobregat-Besòs és el que s’estrenarà primer, a la tardor, amb la idea que els dos sentits de la marxa estiguin a ple rendiment abans que acabi l’any. Tant d’entrada com de sortida, el túnel incorporarà un carril especial per al transport públic, i els vehicles privats disposaran de dos carrils en cada sentit.
Les obres estan ja al 85% de l’execució, segons va explicar ahir la tinenta d’alcalde, Janet Sanz, que va visitar la infraestructura juntament amb l’alcaldessa, Ada Colau, i els veïns del barri, que van lloar la feina però van reclamar que es faci un control de fums a les dues boques.
La finalització de l’obra suposarà l’inici de la urbanització del subsol, amb zona verda, construcció d’habitatge i la prolongació del tramvia.