Infraestructures i serveis

La variant d’Anglès s’acabarà en 2 anys

Jordi Puigneró diu que és l’obra gironina més important

L’ha posat d’exemple per a una ciutat del segle XXI

El vice­pre­si­dent i con­se­ller de Polítiques Digi­tals i Ter­ri­tori, Jordi Puig­neró, va visi­tar ahir les obres de la vari­ant d’Anglès, que con­nec­tarà les car­re­te­res C-63 i N-141 en el ter­mini de dos anys, i va posar aquesta infra­es­truc­tura com a exem­ple de ciu­tat del segle XXI. De fet, Puig­neró va fer tota una decla­ració d’inten­ci­ons, ja que, segons ell, va voler que la seva pri­mera visita al ter­ri­tori gironí fos a les obres més impor­tants de la Gene­ra­li­tat a les comar­ques de Girona. “Les ciu­tats del segle XXI han de ser ciu­tats sos­te­ni­bles, on els ciu­ta­dans puguin dis­fru­tar d’un cen­tre sense trànsit intens, ni cami­ons”, va indi­car. El vice­pre­si­dent va remar­car la millora que com­por­tarà la futura vari­ant per a la con­nec­ti­vi­tat de la comarca de la Selva, a la qual se s’afe­girà l’arri­bada de la xarxa de fibra òptica de la Gene­ra­li­tat a través de la car­re­tera C-63. “Posa­rem Anglès al segle XXI”, va sen­ten­ciar.

El traçat de la nova car­re­tera, que dis­corre per l’est del muni­cipi, comença en una rotonda a la C-63, després de 250 metres hi ha un túnel de 485 metres de lon­gi­tud i la vari­ant con­ti­nua en direcció nord fins a la con­nexió amb l’N-141 Olot - Girona, on es pre­veu una altra rotonda. La nova infra­es­truc­tura tindrà una lon­gi­tud d’1,6 quilòmetres i té un cost de 21,5 mili­ons. Ara el recor­re­gut de la C-63, entre Anglès i Santa Coloma de Far­ners, assu­meix uns 7.000 vehi­cles dia­ris de mit­jana, amb prop d’un 8,5% de pesants. Pel que fa a l’N-141e, a la zona d’Anglès, absor­beix uns 12.000 vehi­cles dia­ris, dels quals un 8% són pesants. Així, la nova vari­ant alleu­ge­rirà de trànsit la tra­ves­sera d’Anglès.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.