Infraestructures i serveis

Cronologia

1880
És l’any en què comença a funcionar
la línia Barcelona-Sant Joan de les Abadesses, pel carbó d’Ogassa. El 1922, arriba a Puigcerdà.
1985/86
Hi ha el primer i segon intent de tancar
la línia entre Vic i Puigcerdà. L’associació Net i Bonic de Ripoll fa arribar el reivindicatiu Tren dels Gladiols a París per reivindicar-ne la internacionalitat.
1999
Es duen a terme
els primers passos per modernitzar la línia, amb un inversió de quatre milions d’euros. Un estudi de la Generalitat xifra en 147 milions el cost de la modernització.
2003
Indignació majúscula
per diversos talls de la línia i, després de propostes i reunions, el ministre de Foment Francisco Àlvarez Cascos assegura 322,57 milions. Es completa el 2099 i el 2010 s’adjudica l’electrificació nova entre Borgonyà i Ripoll. Un any després, inicien el projecte d’un tren turístic, que queda aturat, i se celebra el 75è aniversari de la connexió internacional.
2015
L’Estat anuncia per al 2017
l’inici parcial del desdoblament de l’R3 fins a Vic, però, encara ara, està per fer.
2021
Adif
inverteix 9,5 milions a rehabilitar el túnel ferroviari de Toses i escurça de cinc minuts el temps del trajecte.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.