La variant d’Olot serà de carril únic, al principi
Carreteres escull l’alternativa 2, i ho deixarà tot a punt per si cal el format d’autovia més endavant
S’han resolt 74 al·legacions i ara cal l’estudi d’impacte ambiental
La variant nord d’Olot es construirà en una primera fase amb un sol carril per sentit, però estarà dimensionada com a autovia per atendre, si cal, les necessitats de trànsit futures. Ho van anunciar ahir a Olot els màxims responsables de Carreteres a la comissió de seguiment d’aquesta infraestructura, que aplega tots els grups polítics de l’Ajuntament i a representants de tots els sectors implicats. El secretari de Territori i Mobilitat, Isidre Gavín, va explicar que després de la fase de resolució d’al·legacions han optat per l’alternativa 2. Segons ell, el traçat escollit i l’1 més 1 resol eficientment les necessitats de mobilitat i la cura del territori. Gavín va dir que la variant amb únic carril per sentit absorbirà tot el trànsit de pas, comportarà un canvi radical en la mobilitat interna d’Olot i encaixarà en un territori on hi ha zones protegides, rieres i aqüífers i una orografia complicada. “Ara, en les noves infraestructures, preval l’encaix al territori i la reducció dels impactes ambientals i paisatgístics, i abans eren economicistes”, va reblar. El director general d’Infraestructures, Xavier Flores, va detallar que han estudiat 74 al·legacions i sis informes, sobre els quals ara la secretaria d’Acció Climàtica haurà d’estudiar pel que fa al medi ambient.
L’alcalde, Pep Berga, va indicar que prefereix el format d’autovia per seguretat i acabats, però es va definir al costat de la Generalitat per afavorir el consens. “Mai hem estat tan a prop de fer realitat un repte de fa 25 anys”, va dir.