Infraestructures

canyelles

Acaben la perforació del primer túnel del Montgròs

Els pròxims dies s'ultimaran els treballs de perforació del segon túnel que connectarà Sant Pere de Ribes i Canyelles

Forma part del tram d'autovia entre Vilanova i Vilafranca

Un cop acabada la perforació del primer túnel del Montgròs entre Sant Pere de Ribes i Canyelles, al llarg dels pròxims dies acabaran els treballs de la segona perforació. Ahir, el secretari per a la Mobilitat de la Generalitat, Manel Nadal, va visitar les obres de l'eix diagonal, acompanyat dels alcaldes de la zona. El túnel que ja ha vist la llum té dos tubs –un per a cada sentit de la circulació–. El primer té una longitud de 1.593 metres i una amplada de 12 metres; i el segon, paral·lel a aquest, és una mica més llarg –1.606 metres–. Aquestes dos nous passos s'integraran a la nova carretera C-15 des de l'enllaç d'aquesta carretera amb l'autopista C-32, al terme municipal de Sant Pere de Ribes, fins a l'enllaç nord de Canyelles amb la C-15b. Els túnels estan connectats entre si per tres galeries per facilitar l'evacuació en cas d'emergència.

Un cop acabats els treballs de perforació ara s'hauran de fer les obres de drenatge, les tasques de revestiment dels túnels, la pavimentació i la instal·lació de l'enllumenat, ventilació i control ambiental, a més de la senyalització i els sistemes de seguretat i control.

El doble túnel del Montgròs forma part del tram de la C-15 entre Vilanova i la Geltrú i Vilafranca del Penedès. És un tram de 13 quilòmetres i té característiques d'autovia amb dos carrils per a cada sentit de la circulació. Des de l'estiu passat s'està treballant intensament en l'excavació dels carrils laterals entre Vilanova i Canyelles i en l'embocament del túnel del Garrofer i Rocaforadada entre Canyelles i Olèrdola.

LA FRASE

S'ha treballat ràpid però amb algunes molèsties per als veïns. Ara es treballarà en el de Costa Bernarda
Manel Nadal
Secretari per a la Mobilitat

LA XIFRA

368,4
milions d'euros.
És el que la Generalitat invertirà per fer realitat el projecte de 67 quilòmetres de l'eix diagonal.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.