INFRAESTRUCTURES
Millores ambientals en els carrils bus VAO de la C-58
El vistiplau a la declaració d'impacte posa èmfasi en la restauració de camins i passos per a fauna a Collserola
També s'hi preveuen més pantalles acústiques
La Ponència Ambiental ha formulat la declaració d'impacte ambiental amb caràcter favorable del projecte dels carrils per a busos i vehicles amb alta ocupació (VAO) a la C-58, des de l'avinguda Meridiana de Barcelona fins al terme municipal de Ripollet. Un dels punts en què més incideix el document és la necessitat de garantir la permeabilitat ecològica entre els espais protegits que separa l'autopista: el Parc Natural de Collserola i el turó de Montcada.
A llarg termini, un estudi encarregat pel consorci del parc i l'Ajuntament montcadenc hi planifica un ecoducte, un pas de fauna elevat que implicaria cobrir la C-58 amb un fals túnel reforestat entre els dos espais. De moment, però, el document d'impacte dels carrils VAO planteja “condicionar com a passos de fauna les obres de drenatge ja existents”, de manera que hi puguin travessar animals; restaurar la vegetació i el bosc de pins i alzines als talussos i reduir al mínim imprescindible la tala d'arbres.
Pel que fa als camins existents, l'estudi d'impacte demana restituir tots els vials i els accessos interceptats per l'obra i, durant l'execució dels treballs, que s'adoptin mesures per prevenir la formació de núvols de pols. Les calçades s'asfaltaran amb una capa d'aglomerat sonoreductor.