Infraestructures

barcelonès nord

Montgat estrena una estació de tren i Badalona ho farà a l'abril

reforma Adif enllesteix la reforma de l'estació de Montgat Nord, que guanya en accessibilitat, seguretat i confort, després d'un any d'obres un mes Els treballs a l'estació badalonina arriben a la recta final i s'acabaran d'aquí a unes setmanes

Les obres de nit a l'estació de Badalona s'acaben, segons Adif

Unes estacions de tren més segures, accessibles i confortables. Així seran les parades de Rodalies de les tres localitats del Barcelonès Nord per on passa aquest mitjà de transport, Montgat, Badalona i Sant Adrià de Besòs. Almenys aquest és l'objectiu d'Adif, l'empresa que executa aquestes infraestructures estatals i que, segons va preveure ahir, serà una realitat abans d'aquest estiu. Així ho va anunciar el director de serveis logístics i estacions del nord-est d'Adif, Armando Brigos, durant la visita que ahir va fer a l'estació de Montgat Nord, reformada íntegrament després de més d'un any d'obres. Així –i faltant els darrers detalls de l'obra–, des d'ahir ja es poden fer servir els ascensors i les escales que, a través d'un pas subterrani, comuniquen les dues andanes. A banda, la construcció d'un nou edifici de viatgers de 240 m², l'elevació i la prolongació de les andanes per facilitar l'accés als trens i la col·locació de marquesines completen l'actuació, que ha tingut un cost de 3,2 milions d'euros. Una inversió que s'afegeix als 350.000 euros que han servit per condicionar l'altra estació del poble, també en la línia de millorar el confort i la seguretat dels passatgers. “És una actuació espectacular, que culmina una vella demanda: dues estacions segures i accessibles, i on paren tots els trens”, va dir l'alcalde montgatí, Jordi Ràmia, acompanyat del delegat del govern a Catalunya, Joan Rangel.

Recta final a Badalona

El responsable territorial d'Adif també va referir-se als treballs que, des de mitjan l'any passat, s'estan fent a l'estació de Badalona, i que tenen com a principal objectiu eliminar les barreres arquitectòniques. Segons Brigos, al llarg del proper mes d'abril s'espera que s'hauran enllestit tot els treballs i que les novetats incorporades –un nou pas inferior entre les andanes, que estarà dotat d'ascensors i escales mecàniques i fixes, entre altres coses– entrin llavors en funcionament. Brigos va reconèixer que havia rebut queixes de veïns per les molèsties que generen aquests treballs quan es fan de nit –i no de dia, per no haver de tallar el servei–. Tot i que lamentava les molèsties, va assegurar que “ja no n'hi haurien d'haver”, ja que ara s'està acabant la part més complexa dels treballs i llavors només quedarà instal·lar les escales mecàniques i els ascensors. “Ara potser només es treballarà un parell de nits, però el soroll serà molt menor”, va dir.

Pel que fa a les obres de l'estació de Sant Adrià, la substitució de les rampes pels ascensors i l'allargament de les andanes
podria ser una realitat que s'estrenés abans de l'estiu.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.