Infraestructures

Ulldecona

Ulldecona reclama horaris més adequats per a l'estació de tren

L'alcaldessa creu que amb el traspàs dels regionals a la Generalitat serà més fàcil negociar canvis

Adif hi executa obres per valor de 300.000 euros

Sota la pantalla lluminosa que l'administrador d'infraestructures ferroviàries Adif acaba d'instal·lar a l'estació d'Ulldecona llueix la pintada d'una calavera. Qui la va pintar potser volia simbolitzar la mort d'una estació situada a la línia Barcelona-València que des que va entrar en servei el corredor del Mediterrani s'ha quedat penjada enmig de terra de ningú.

Actualment, Adif està executant en aquesta estació obres per valor de gairebé 300.000 euros, un contrasentit tenint en compte que els pocs trens que hi paren no donen un servei adequat a les necessitats dels usuaris de l'estació, que l'any 2010 van ser 13.000 (l'Aldea en va comptabilitzar 224.000 i Tortosa 284.000).

L'Ajuntament d'Ulldecona torna a reclamar ara uns horaris i uns serveis més adequats a les necessitats del poble. “Creiem que en formalitzar-se el traspàs dels trens regionals al govern català això ens pot ajudar perquè les decisions es prenen més a prop”, manifestava l'alcaldessa, Núria Ventura, que a finals de l'any passat ja va enviar una carta a l'aleshores conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal, en què li demanava que es fes un estudi seriós per adequar els serveis i els horaris dels trens que paren a l'estació a les necessitats del municipi. Ventura assegura que molts usuaris que van a Tarragona o Barcelona opten per anar a buscar el tren a l'estació de l'Aldea per estalviar-se la pèrdua de temps innecessari que representa desviar-se cap a Tortosa. Així, quan el tren arriba a l'Aldea recula cap a Tortosa, que està fora del corredor del Mediterrani, i torna una altra vegada a l'Aldea, un trajecte que pot durar mitja hora. “No pot ser que un tren que surt a les 7 del matí d'Ulldecona a les 8 encara estiga a l'estació de l'Aldea”, manifestava Ventura, per qui la solució més econòmica seria posar un comboi específic que unís l'estació de Tortosa amb l'Aldea perquè els trens que vénen de València i Ulldecona no s'haguessen de desviar. “Això reduiria considerablement les més de tres hores que costa anar d'Ulldecona a Barcelona”, hi afegeix Ventura.

LA XIFRA

13.000
viatgers
són els que van utilitzar el 2010 l'estació d'Ulldecona, segons dades facilitades per Renfe.

Obres a l'única estació del Montsià

Actualment Adif està duent a terme obres a l'estació d'Ulldecona per valor de 297.042,66 euros. Està previst que acaben a finals d'aquest mes i han consistit en la construcció de rampes amb un pendent inferior al 8% per facilitar l'accés a les andanes als viatgers amb mobilitat reduïda. Ha estat una obra complexa perquè s'han hagut de buidar completament les andanes. També s'han arranjat i pintat les marquesines i s'ha instal·lat el servei de megafonia. Les obres han durat uns cinc mesos. La d'Ulldecona és l'única estació de Renfe al Montsià i dóna servei a tots els municipis de l'interior del Montsià. Actualment hi paren cinc trens en direcció a Barcelona i Tortosa i sis en direcció a Vinaròs i València. Ara bé, en direcció al nord només dos tenen un horari adequat a les necessitats del municipi: el de les 7.19 i el de les 19.06 h.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.