Infraestructures

infraestructures

Tarragona ‘perd' la bonificació per anar a Barcelona per l'AP-7

La desaparició dels peatges troncals ha fet que Acesa ja pugui discriminar un altre cop l'origen dels usuaris, amb la qual cosa els descomptes es tornen a aplicar sols en itineraris tarragonins interns

La desaparició total dels peatges troncals del Vendrell i Tarragona de l'autopista AP-7, que es va començar a aplicar el 18 d'abril passat, ha tingut alguns efectes col·laterals que de ben segur no han agradat gaire als conductors de l'àrea de Tarragona que es dirigeixen a Barcelona, o més al nord. Bàsicament, perquè el viatge se'ls ha encarit. Com a exemple, el trajecte, en sentit nord, entre les dues capitals costava fins a Setmana Santa a un turisme 6,2 euros: els resultants de sumar els 2,8 que es pagaven al peatge del Vendrell, i els 3,4 al de Martorell. Ara els conductors ja no es paren al Vendrell, i fan tot el viatge amb una sola aturada al Baix Llobregat..., on el preu del trajecte s'ha apujat fins a 7,75 euros, 1,55 més, fet que ha indignat més d'un conductor.

Complint el reial decret

Fonts d'Abertis reconeixien ahir aquest fet, si bé hi donaven una explicació. Des del reial decret aprovat per l'Estat el 2002 que així ho estableix –arran de les queixes pel trànsit de camions i els accidents que registrava el trajecte per l'N-340, encara no desdoblada llavors a Tarragona–, s'aplica la gratuïtat a tots els recorreguts interns de l'AP-7 a la circumval·lació de la ciutat (és a dir, entre les sortides de Vila-seca i Altafulla, incloses les de Reus i Tarragona), però no en canvi al trànsit de pas, que ve de més al sud i/o va més al nord, i que ha de continuar pagant la tarifa sencera. Al juliol del 2008, amb tot, es va fer una eliminació parcial dels peatges troncals, ja que es van treure els del Vendrell per als conductors que circulaven en sentit sud, i a Tarragona per als que ho feien en sentit nord, “per millorar la fluïdesa arran de l'augment de capacitat per les obres del tercer carril”. “El sistema era provisional, però el problema era que amb això no es podia discriminar entre els usuaris que feien moviments interns a Tarragona i els que feien un llarg recorregut; així que es va decidir aplicar la bonificació a tothom”, explicaven les mateixes fonts. Així, per exemple, tots els que s'aturaven al Vendrell en els últims anys pagaven el mateix, i la bonificació del tram intern tarragoní ja estava inclosa en la tarifa. Ara, en canvi, la construcció de peatges laterals a tots els accessos –per eliminar del tot els troncals– fa que Acesa pugui tornar a discriminar on entra i surt cadascú, amb la qual cosa “s'ha tornat a aplicar íntegrament el reial decret, i la bonificació es fa estrictament per als recorreguts interns de l'àrea de Tarragona”. “El propietari de la via és el Ministeri de Foment, que és qui marca tots els criteris en qüestions de tarifació”, conclouen. Això sí, els usuaris que agafen l'autopista a Vila-seca o a Reus no han notat tant d'increment per anar a Barcelona, ja que les tarifes per al tram entre Reus i Tarragona –per als que facin un recorregut extern– s'han reduït d'1,4 a 0,75 euros des del 18 d'abril.

LA XIFRA

7,75
euros
costa ara anar de Tarragona a Barcelona per l'AP-7, un euro i mig més que abans d'eliminar els troncals.

El truc de sortir i tornar a entrar

Molts vehicles que anaven en sentit sud ja sortien fins ara a l'accés de Torredembarra per tal de, tot seguit, tornar a entrar i recollir així el tiquet que els donava dret a la gratuïtat en el tram intern tarragoní. El truc ha passat a ser ara possible també en sentit nord per als conductors tarragonins que vulguin evitar el nou recàrrec, ja que així paguen només 6,35 euros, amb un estalvi d'1,4. Tot i admetre que no tenen res a dir fora de l'autopista, fonts d'Abertis, això sí, creuen que la trampa “no s'ha de fer”, ja que “implica fer una infracció de trànsit i posa en risc la seguretat”.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.