Infraestructures

Infraestructures

Foment adjudica per fi l'acabament de l'A-7 fins a Vandellòs

Les obres per posar en servei l'últim tram arriben dos anys després de l'obertura de l'autovia entre Mont-roig i l'Hospitalet

El Ministeri de Foment va anunciar ahir l'adjudicació de l'últim tram de l'autovia A-7 en direcció sud, entre l'Hospitalet de l'Infant i la central nuclear de Vandellòs, a l'empresa CRC Obras y Servicios. Un tram construït des de fa gairebé dos anys però que no havia entrat en servei per uns problemes d'estabilitat dels talussos que van obligar el ministeri, que primer se'n va intentar sortir amb una modificació del projecte original, a redactar-ne un d'específic.

Tot plegat, en el context d'aturada de l'obra pública, fa que les obres comencin, si ho fan en breu, amb un retard considerable que no permetrà resoldre el problema del punt negre del coll de Balaguer fins passat l'estiu. Foment no parla ara de terminis d'execució, però la previsió era d'uns quatre mesos.

La rehabilitació d'aquest últim tram, de nou quilòmetres, es farà per gairebé 1 milió menys del que preveia la licitació, que pujava a 5,1 milions, i consistirà bàsicament a fer nous drenatges per evitar la infiltració d'aigua de pluja al terreny del talús, construir un nou mur de contenció i barreres de protecció de motoristes, canviar el pendent del talús i condicionar l'enllaç entre l'autovia i l'N-340, a l'altura del complex nuclear. Allà, fins ara, sí que es podia agafar l'autovia en direcció nord fins a l'Hospitalet, però només amb un carril operatiu. La calçada del sentit sud ha estat completament tancada durant aquests gairebé dos anys. I això que el delegat del govern estatal a Catalunya confiava, quan va obrir el tram entre Mont-roig i l'Hospitalet –el que va alliberar sobretot el nucli de Miami Platja–, a tenir l'autovia del tot oberta abans que s'acabés el 2009.

També s'han de construir torres elèctriques i canviar un transformador per adaptar a la normativa la línia elèctrica que travessa l'autovia. L'última previsió de Carreteres de l'Estat era obrir aquest últim tram durant aquesta primavera, però ja no serà possible.

LA XIFRA

4,08
milions
d'euros és el preu d'adjudicació de l'obra del projecte complementari, un milió per sota del de licitació.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.