infraestructures
Es posa a licitació l'N-II per sis milions més del previst
L'Estat va publicar ahir al BOE el desdoblament entre Sils i Caldes per 39 milions
Les obres es faran de manera que l'autovia estigui preparada per si més endavant cal ampliar-la a tres carrils
El Butlletí oficial de l'Estat va publicar ahir que es posaven a licitació les obres de desdoblament de l'N-II entre Sils i Caldes. Tal com havia anunciat el cap de setmana el diputat del PSC Àlex Sáez, ahir es va fer efectiu aquest nou pas en la tramitació per reprendre les obres en aquests 6,6 quilòmetres. Per tant, i si se segueix el calendari habitual en aquests casos, a finals d'estiu o principis de tardor el Ministeri de Foment hauria de fer l'adjudicació definitiva, i al cap de poques setmanes els treballs començarien. Això seria cap al mes d'octubre o novembre.
Finalment, i després que durant els primers mesos de l'any el mateix ministre José Blanco reconegués que no hi havia diners, sembla que es va desencallant l'obra. A finals d'abril el Consell de Ministres va aprovar la represa del desdoblament, i ahir l'Estat en va anunciar la licitació. Serà per 39 milions d'euros, sis més dels que s'havien anunciat a l'abril. Aquest és el pressupost que hi destinarà l'Estat, però al final s'haurà de veure quines ofertes presenten les empreses concursants.
El projecte es mantindrà tal com s'havia aprovat abans de l'aturada. El desdoblament es farà majoritàriament sobre la via existent, amb una calçada lateral i els camins de serveis previstos en la declaració d'impacte ambiental. També hi ha inclosos els dos enllaços que ja es dibuixaven en les obres anteriors: un amb la carretera de Caldes i un altre a Mallorquines. L'autovia tindrà dues calçades de set metres d'amplada, amb dos carrils cadascuna. A més, es preveu deixar la carretera preparada per si més endavant fes falta ampliar-la a tres carrils per sentit, de manera que aleshores les obres fossin mínimes.
Serà la definitiva?
La represa de les obres es produeix després de múltiples protestes de tots els estaments gironins, amb els alcaldes de la Selva al capdavant. Quan es va aturar el desdoblament d'aquest tram, inicialment semblava que seria un parèntesi d'uns quants mesos. Però al final tot plegat s'ha eternitzat durant dos anys i ha afegit un episodi més als històrics incompliments i retards que acumula l'Estat en el projecte de conversió de l'N-II en autovia a les comarques gironines.
LA XIFRA
LA DATA
Un dels punts amb més alta accidentalitat
L'estat de la via entre Sils i Caldes ha convertit aquest tram en un dels que té una major sinistralitat de Catalunya. Hi ha hagut desenes d'accidents i diversos morts en els últims dos anys.
Es compleix el segon aniversari de l'aturada de les obres
L'anunci de la posada a licitació del tram entre Sils i Caldes coincideix amb el segon aniversari de l'aturada dels treballs en aquest tram. Va ser el juliol del 2009, a causa de la suspensió de pagaments d'una de les dues constructores que formaven l'UTE. La legislació no permetia que l'altra empresa assumís els treballs. El tram entre Maçanet i Sils, on tot just havien començat, es va aturar l'octubre del 2008. També hi ha parat l'Orriols-Medinyà.
Continua sense haver-hi novetats en la resta de trams
Encara no hi ha novetats de la resta de trams, que hauran d'esperar com a mínim fins l'any que ve. S'han de reprendre els treballs entre Sils i Maçanet, i començar de zero entre Maçanet i Tordera.