infraestructures
Màquines a punt, el 2013, per a la variant d'Olot
Medi Ambient desencalla a final d'aquest any la tramitació del projecte amb l'estudi d'impacte ambiental
El govern local rebutja no deixar travessar el Riudaura fins que Foment es pronunciï
El Departament de Medi Ambient tindrà acabat l'estudi d'impacte ambiental del tram de la variant nord d'Olot que pertoca al govern català a final d'aquest any i preveu licitar l'obra a final del 2012 i, si hi ha disponibilitat pressupostària, posar les màquines sobre el terreny a principi del 2013. En aquest sentit, el govern de CiU i Rcat a Olot ha proposat utilitzar els recursos previstos per Gisa per a les variants d'Olot i les Preses, 138 i 163 milions d'euros, respectivament, per executar la variant olotina, ja que l'altra encara no té ni tan sols el traçat definit. El tram del govern espanyol, en canvi, tampoc no està definit, tot i que és el que ha de connectar la variant de la Generalitat amb l'autovia A-26, titularitat del Ministeri de Foment.
Amb totes aquestes dades a la mà, el ple d'Olot ha rebutjat en la seva última reunió una moció del Partit dels Socialistes de Catalunya, a l'oposició, que proposava no travessar el riu Riudaura, tal com està previst, fins que el Ministeri de Foment no concreti el traçat de la seva variant, a més de construir un vial provisional i menar la pressa a la Generalitat per les variants d'Olot i de les Preses.
El regidor d'Urbanisme, Miquel Àngel Zarza, va dir que l'equip de govern d'Olot ja ha fet els deures i que els continua fent. A més, ha afegit que la variant és una prioritat per a l'Ajuntament d'Olot i ha rebutjat la proposta de construir el vial provisional que reclamen els socialistes per les molèsties que causaria als veïns afectats i als usuaris del nou hospital, quan aquesta instal·lació es posi en marxa, i perquè allargaria encara més la tramitació d'aquesta obra.
LA DATA
Tres anys d'obres i gairebé 200 milions
Dels 3,5 quilòmetres que tindrà la futura variant nord d'Olot, que serà desdoblada, la meitat seran en un únic túnel a l'entorn de la muntanya de Sant Valentí. Això, més els viaductes sobre el Fluvià i la riera de Riudaura, eleva el pressupost de l'obra fins als 197 milions d'euros. De moment, Gisa en té previstos 138 i, per això, l'Ajuntament d'Olot demana utilitzar-ne dels previstos per a la variant germana de les Preses.