Infraestructures

Camp de Tarragona

Ultimàtum del president del Port sobre el tercer rail

Diu que renunciarà al projecte si l'Estat enllesteix en 5 anys la línia Roda-Constantí

El president del Port de Tarragona, Josep Andreu, va ser ahir taxatiu en la seva defensa de la connexió ferroviària a l'ample europeu i va dir que està disposat a renunciar al tercer rail si l'Estat es compromet a recuperar la línia de ferrocarril Roda de Berà- Constantí en un termini màxim de cinc anys. Andreu va instar el líder del Partit Popular a Tarragona, Alejandro Fernández, a acompanyar-lo a Madrid, juntament amb l'alcalde, Josep Fèlix Ballesteros, per exigir un calendari al govern espanyol.

En el projecte es proposa desplegar un tercer rail per a mercaderies en la línia que ja existeix entre Tarragona i Sant Vicenç de Calders, i d'allà a Castellbisbal. Amb això, el Port de Tarragona calcula que en un termini de tres anys ja tindria connexió amb ample de via internacional i no hauria d'esperar, com a mínim, fins al 2020, quan es preveu que estigui operativa la línia Roda de Berà-Constantí. En els últims dies, Fernández (PP) s'ha mostrat contrari al tercer rail, perquè considera que hipotecaria la recuperació de la façana marítima i perquè és massa car (180 milions) per ser un projecte provisional. Pel president del Port, en canvi, Fernández no fa més que dir “falsedats”, i indica, per exemple, que són les actuals vies del tren les que impedeixen desenvolupar la façana marítima, i no el tercer rail.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.