L'aeroport de negocis de Catalunya es construirà a Igualada-Òdena i obligarà a desplaçar l'autovia A-2
L'aeroport empresarial de Catalunya es construirà finalment a l'actual aeròdrom d'Igualada-Òdena. El Departament de Política Territorial de la Generalitat ha declarat idoni l'emplaçament proposat pels dos ajuntaments i el consorci de gestió de l'aeròdrom, l'única candidatura que es va presentar al concurs convocat per la Generalitat. La possibilitat que la infraestructura actual, de 33,8 hectàrees, es pugui ampliar fins a les 200 i la viabilitat de prolongar la pista actual de 883 metres fins als 1.800 ha fet decidir la Generalitat per un projecte que obligarà a modificar el traçat de l'autovia A-2 per aquesta àrea.
Fonts de la Generalitat expliquen que, avui, el Ministeri de Foment ja té en marxa un estudi informatiu per ampliar el nombre de carrils de l'autovia A-2 al tram entre Igualada i el Bruc de manera que s'aprofitaria aquesta obra d'ampliació per desplaçar el traçat de la via amb l'objectiu que l'aeròdrom es pugui ampliar en bones condicions. El conseller Joaquim Nadal anuncia l'elaboració del pla director urbanístic i aeroportuari, per a la redacció del qual es convocarà un concurs en els propers dos mesos. A 60 quilòmetres de Barcelona, a tres quilòmetres d'Igualada i a un quilòmetre de l'autovia A-2, el futur aeroport empresarial no tindrà restriccions d'espai aeri ni interferirà en les operacions dels aeroports de Barcelona, Girona, Reus i Lleida; tindrà un coeficient d'utilització superior al 95% pel que fa a les condicions meteorològiques; podrà funcionar el 99% dels cops en condicions de boira i baixa visibilitat; i podrà funcionar com a mínim de les set del matí a les onze de la nit. A més de construir-se la pista de 1.800 metres, també es farà la pista de rodament dels avions, i la Generalitat aspira a obrir-lo l'any 2012 i convertir-lo en un aeroport de referència de l'aviació privada al nivell dels de Farborough (Londres), Le Bourget (París) i Canes.