L'N-II es desdoblarà només en uns trams i Recoder no prioritza el nord
L'N-II també va ser ahir protagonista. D'una banda, la ministra Ana Pastor va afirmar en una compareixença al Senat que entre les inversions que es prioritzaran en carreteres hi haurà “els trams amb més circulació i demanda” de l'N-II a les comarques gironines. Va destacar que la carretera és “una de les vies més importants i que en aquests moments té problemes i una forta demanda”, fet del qual es pot extreure que es tiraran endavant els trams del sud que havien quedat aturats: el Caldes-Sils i Sils-Maçanet, si bé sense especificar cap calendari o termini concret. Respecte d'altres obres, la ministra es va comprometre a acabar el nou pont sobre el Ter de la ciutat de Girona, i diu que del TAV entre Barcelona i Figueres encara hi ha pendents de pagament 595 milions d'euros.
Pel que fa a l'N-II, el conseller de Territori i Sostenibilitat, Lluís Recoder, ha afirmat, en una resposta parlamentària a ICV sobre el desdoblament de la carretera al tram nord entre la Jonquera i Girona, que “cal fer una reflexió en profunditat sobre la construcció de vies desdoblades al costat d'autopistes per evitar duplicacions innecessàries”. Recoder ho justifica per l'impacte ambiental i el context econòmic, i veu prioritari acabar l'ampliació de l'N-II entre Caldes i Maçanet, i iniciar les obres fins a Tordera. El diputat d'ICV Joan Boada destaca que això “contrasta” amb la posició de CiU al Congrés, on ha defensat desdoblar tota la infraestructura, i ha acusat CiU de “cinisme”. En tot cas, celebra que es plantegin alternatives a més desdoblaments, recordant que aquesta és la posició que ha defensat el seu partit, per exemple en les últimes eleccions generals, i que consisteix a aprofitar l'autopista. A més, Boada ha explicat que adreçarà més preguntes al govern per conèixer quin cost tindria el rescat del peatge de l'AP-7 entre Girona i la frontera. A la tarda, la conselleria va enviar una nota en què puntualitzava que Recoder sempre ha defensat el desdoblament total de l'N-II, que així ho ha fet saber a la ministra Pastor, i que en la resposta a ICV es refereix a la idea que cal prioritzar les obres del sud, però sense abandonar la tramitació del tram nord.