Infraestructures

infraestructures

Clam unànime contra un peatge a Bracons

Els alcaldes de l'eix Vic-Olot alerten que es convertiria en un eix de camions

Els alcaldes de municipis de l'eix Vic-Olot s'han manifestat en contra de l'aplicació d'un peatge al túnel de Bracons. Recorden que es tracta d'una via de connexió preferentment comarcal i que implantar-hi un peatge seria obrir les portes a la reconversió d'aquest eix, pel túnel de Bracons, en una via de gran capacitat. L'alcalde d'Olot, Josep Maria Corominas (CiU), coincideix amb el president del Consell de la Garrotxa, Joan Espona (CiU), que, si finalment es confirmés un peatge, s'hi manifestarien totalment en contra. Pel primer, és només una de les moltes idees sorgides del difícil context econòmic. L'alcalde d'Olot hi ha afegit que el valor econòmic i la transformació social que ha comportat el túnel de Bracons en només tres anys fa que sigui inviable pensar en un peatge. El de Vic, Josep Maria Vila d'Abadal (CiU), estaria a favor de l'eurovinyeta –cànon als camions de llarg recorregut–, però en contra d'un peatge per a tothom. Per ell, és una carretera de la qual tant Osona com la Garrotxa treuen un gran rendiment. El seu homòleg de la Vall d'en Bas, Miquel Calm (CiU), manté que no té cap sentit parlar d'un peatge, perquè si s'apliqués comportaria la reconversió de l'eix Vic-Olot en un eix de gran capacitat, fet que destrossaria el territori. A més, encara té menys sentit plantejar-lo sense haver construït les variants de les Preses i Olot.

L'alcalde de les Preses, Pere Vila (CiU), ha manifestat que un peatge general afectaria als habitants de banda i banda del túnel. El president de Salvem les Valls, Raül Valls, ha dit que ja van alertar que Bracons corria el risc de convertir-se en una alternativa als trànsit de camions que volen evitar els corredors de llarg recorregut tradicionals. Valls ha recordat que ni els partidaris de Bracons volien camions. A part, ha parlat d'un aparent fracàs de la carretera, perquè no registra els índex de trànsit dels càlculs inicials.Per ell, en un context actual de pressions per a privatitzacions de grans carreteres per part de les constructores per continuar el negoci, Bracons és susceptible de que corri aquest risc.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.