infraestructures
Wizz Air planteja concentrar més rutes a Girona
La companyia retira vols i freqüències del Prat per l'augment de taxes
A l'hivern, de Girona volaran a Kíev
Wizz Air és la primera companyia que ha anunciat decisions dràstiques després de l'augment de taxes d'Aena des de l'1 de juliol. Aquesta pujada és general a tots els aeroports de la xarxa estatal, però on és més dràstica és al Prat i Barajas. En canvi, a Girona és gairebé insignificant gràcies a l'acord dels pressupostos de l'Estat, en què se li reconeix un caràcter especial, per no posar en risc els convenis amb les aerolínies, bàsicament Ryanair.
En tot cas, Wizz Air va anunciar ahir la supressió de tres rutes a l'Estat espanyol –una la de Barcelona a Poznan– i de freqüències en quinze rutes més, moltes de les quals des de Barcelona. En canvi, la ruta entre Girona i Kíev no tindrà canvis respecte a la planificació inicial, i tindrà dues freqüències setmanals. Segons el director de comunicacions corporatives de Wizz Air, Daniel de Carvalho, el vol està funcionant molt bé: “És una ruta estable i que volem continuar oferint.”
Possible ampliació
L'augment del diferencial de taxes entre Girona i Barcelona podria obrir noves perspectives més endavant per a la relació entre Wizz Air i l'aeroport Girona-Costa Brava. Segons va reconèixer ahir la companyia, de cara a l'estiu vinent no és descartable que algunes de les rutes passin a aeroports secundaris com el de Girona o Reus. Daniel de Carvalho va reconèixer contactes amb les administracions gironines, i va admetre que “estem oberts a traslladar operacions si tenim ofertes prop dels llocs on traiem rutes, sempre que siguin simples i barates”.
En aquest sentit, Carvalho ha explicat que Wizz Air té prevista una gran expansió, per sumar 120 avions als 39 actuals a partir del 2014: “El nostre model és molt robust, amb un avió més modern que altres companyies, més econòmic i més net, que ens dóna avantatge per rebaixar costos.” Per tant, la companyia anirà ampliant operacions fora del seu hàbitat actual de l'Europa central i de l'Est. En tot cas, el creixement a Girona anirà sempre vinculat a unes taxes més barates que els permetin rebaixar costos, ha explicat Carvalho. Finalment, la companyia no aplicarà el recàrrec de les noves taxes als bitllets comprats abans de l'1 de juliol.