Infraestructures

infraestructures

L'estació a l'aeroport del TAV tindria 310.000 usuaris

El govern treballa amb aquesta quantitat d'usuaris per definir el projecte, que ja està en una fase molt avançada

S'aprofitaria la infraestructura actual i s'hi invertirien 9 milions per adaptar-ne l'espai

L'estació del TAV a l'aeroport de Girona ha de ser un dels elements estratègics que han de permetre estabilitzar les instal·lacions i, a mitjan termini, augmentar el nombre de viatgers. Amb la posada en servei dels serveis Avant en les vies d'alta velocitat entre Figueres, Girona i Barcelona, la planificació de la Generalitat ja hi va incloure des de bon principi el baixador de l'aeroport de Girona. Això tenia l'objectiu de millorar les connexions de l'aeroport amb Girona i Figueres i, sobretot, Barcelona, per intentar atraure i fidelitzar més companyies aèries, sobretot de baix cost. A més, així s'obria la possibilitat a usuaris dels trens Avant de la Selva, el Baix Empordà i el Gironès d'agafar el tren sense haver d'entrar a Girona ciutat. De fet, la Generalitat calcula que podrien utilitzar l'estació més de 310.000 viatgers anuals, i que les obres per fer l'estació costarien cap a 9 milions d'euros.

D'aquesta manera, al febrer passat la direcció general de transports i mobilitat del Departament de Territori i Sostenibilitat va encarregar la redacció de l'estudi informatiu del projecte, que ja està en la fase final, i que aviat se sotmetrà al procés d'avaluació ambiental abans que surti a exposició pública. Per fer aquesta estació es vol aprofitar el punt d'avançament i estacionament de trens que es va fer a la via del TAV a l'altura de l'aeroport, amb unes característiques tècniques que permeten convertir aquest punt en estació, ja que s'hi van construir quatre vies. Per això caldria adequar les dues andanes laterals de 400 m i construir-hi els accessos per als viatgers, amb un pas inferior. A més, s'hauria de construir una petita estació d'uns 700 m² per als serveis bàsics i comercials, i en el projecte també s'hi preveu fer un aparcament per a vehicles que en una primera fase tindria 330 places, amb espai també per a busos i taxis. També es preveu adaptar-hi les connexions viàries amb la carretera de Vilobí a l'aeroport, que seria per on s'hauria de connectar l'estació amb la terminal. En aquest punt hi ha dues alternatives, l'una amb l'estació al nord de la via i l'altra amb l'equipament al sud.

La meitat del temps

El viatge amb el servei de trens Avant entre l'aeroport i Barcelona seria de 37 minuts, la meitat dels 75 minuts que triga ara per ara el servei d'autobusos. Per això, es preveu que podrien utilitzar aquest servei prop de 120.000 persones amb Barcelona. Amb Girona, cap a 15.000 amb la resta de Catalunya i uns 175.000 de la resta de l'Estat, amb la qual cosa l'aeroport augmentaria considerablement la seva àrea d'influència.

Ryanair ja ven bitllets de l'estiu del 2013

Tot i que encara no ha acabat la temporada d'estiu del 2012 i que s'està pendent de si l'augment de taxes a l'aeroport de Girona es fa efectiu, a Ryanair ja han començat a vendre bitllets per a diverses rutes des de l'aeroport de Girona. A part del nou vol amb Dortmund anunciat fa pocs dies, les connexions amb Düsseldorf, Frankfurt, Dublín, Colònia, Estocolm Vasteras o Manchester ja tenen les rutes carregades en la programació per a l'estiu vinent, a partir de mitjan març o final de març en funció del vol. També es poden comprar bitllets per als aeroports de Londres Luton i Stansted, que tornaran a tenir un vol diari cadascun. De fet, la programació que per ara ha posat a la venda Ryanair en aquestes rutes és molt semblant a la d'aquesta temporada d'estiu, que s'acaba a final de mes. Encara falta concretar, però, la majoria de rutes.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.