Anuncien una alternativa al vol entre Girona i Madrid
La companyia va suspendre la ruta a final d'octubre
El president, Domènec Espadalé, va explicar ahir que s'està treballant perquè una altra companyia el faci a partir de gener
Demana prudència
de tancar, segons fonts properes a la companyia
La història del vol entre Girona i Madrid va viure ahir un nou capítol. Des de final d'octubre que Ryanair no ofereix la ruta a causa de l'augment de taxes a l'aeroport de Barajas, deixant òrfena altra vegada la connexió més emblemàtica i reclamada des de Girona. A l'espera de si la companyia de baix cost irlandesa anunciés si recuperava o no la ruta per a la propera temporada d'estiu, el president de la Cambra de Comerç de Girona, Domènec Espadalé, va explicar ahir que hi ha la possibilitat que l'ofereixi una altra companyia. Tot i que no va voler entrar en detalls, Espadalé va comentar la possibilitat que el vol es comencés a programar a principi de gener, ja que és una de les rutes que presentava més bons percentatges d'ocupació i és necessària per al sector empresarial i turístic de Girona. El president de la Cambra va explicar: “El vol entre Girona i Madrid és una de les nostres preocupacions, i si Ryanair no el fa, hi ha una altra companyia interessada, malgrat que el projecte encara és embrionari.”
De fet, ahir mateix la Generalitat va respondre que encara és aviat per anunciar qualsevol iniciativa d'aquest tipus. El delegat del govern a Girona, Eudald Casadesús, ahir va afirmar: “Parlar d'expectatives quan el procés és embrionari no és prudent, ni és el moment, perquè encara no hi ha res concret.” En aquest sentit, Casadesús va justificar que hi ha hagut històricament molts intents de fer aquesta ruta, i que molts no van anar més enllà de bones intencions. Per això creu que cal esperar que el projecte es concreti i tiri endavant. Des del Departament de Territori i Sostenibilitat es va apuntar en aquest mateix sentit, afirmant que es tracta d'un projecte estrictament empresarial en què s'està treballant però que encara no està llest.
Pendent de tancar
De fet, fonts properes a aquesta companyia van valorar ahir com a precipitades les declaracions d'Espadalé. Malgrat reconèixer que s'està treballant en aquest sentit i que la voluntat és fer el vol a Madrid, no van voler especificar altres detalls. De fet, consideren que primer s'han de tancar diversos aspectes abans de poder fer cap anunci oficial, malgrat reconèixer que fa mesos que hi estan treballant.
Aquest estiu, Ryanair ha ofert dues freqüències diàries d'anada i tornada entre Girona i Madrid, i ha estat una de les rutes de més èxit.
Les xifres que avalen la ruta
La història dels vols Girona-Madrid acumula molts fracassos, però Ryanair ha demostrat que hi ha mercat i que és un vol rendible. Coneixedora de la necessitat del territori per aquesta ruta, la companyia irlandesa sempre s'ha guardat la connexió com un as a la màniga per negociar amb les institucions. I malgrat que hagi decidit desprogramar-la per l'augment de taxes a Barajas, els nivells d'ocupació apunten a una demanda gens menyspreable. Aquest 2012, i operant només de finals de març a finals d'octubre, s'ha convertit en el vol amb més passatgers, i en la segona destinació més sol·licitada, molt a prop de Londres, on Ryanair opera en dos aeroports. Han utilitzat la ruta a Madrid 131.433 viatgers, i amb dues freqüències al dia d'anada i tornada, la mitjana d'ocupació ha estat de 151 persones per vol, xifra que representa un 80% de la capacitat de l'avió. Aquests números justifiquen que, per més que pesi la història, una altra companyia hagi vist el forat que Ryanair ha deixat en el mercat i estigui disposada a ocupar-lo. Cal esperar a conèixer més detalls sobre el projecte, i les característiques dels vols. I també cal no llançar les campanes al vol abans d'hora. Però seria un pas més per consolidar l'aeroport de Girona.