infraestructures
La Cambra vol que l'aeroport de Girona tingui una comissió pròpia
La Cambra de Comerç de Girona ha presentat un seguit d'al·legacions al reial decret que ha aprovat l'Estat per regular els comitès de coordinació aeroportuària. Aquest organisme neix amb la voluntat d'integrar la representació territorial en els òrgans de gestió dels aeroports i fomentar-hi la participació, si bé no tindran la potestat de decidir en qüestions estratègiques, com ara l'aprovació de taxes o les condicions amb les companyies. A més, el criteri és crear un comitè per a cada comunitat autònoma, i constituir una comissió específica en els aeroports amb un mínim de vuit milions de viatgers. Això deixaria l'aeroport Girona-Costa Brava sense cap òrgan autònom, i depenent del comitè autonòmic. Per això la Cambra ha reclamat que es canviïn aquests criteris, fixant un límit de tres milions de viatgers o fent una valoració a través de l'impacte que cada aeroport té en el PIB del seu territori. Així hi cabria l'aeroport de Girona.
Segons el president de la Cambra, Domènec Espadalé, aquest seria un pas destacat perquè les institucions locals poguessin participar més directament en la gestió: “Cal més autonomia per a l'aeroport i així podríem fer un pas petit en aquesta direcció”. Espadalé ha recordat l'acte que el maig del 2011 va omplir l'Auditori de Girona per demanar que el territori tingués les competències en la gestió i explotació. El reial decret preveu que en els comitès hi hagi representants el Ministeri de Foment, la comunitat autònoma, Aena, corporacions locals i les cambres de comerç. El temor d'Espadalé és que si Girona no té el seu propi comitè, les reclamacions quedin diluïdes en el comitè autonòmic. Paral·lelament, la Cambra està fent un estudi encarregat per la Generalitat per analitzar quines vies i arguments es poden utilitzar per reclamar-ne la gestió.