Infraestructures

infraestructures

L'aeroport perd de nou un 27% de passatgers el mes de febrer

Confirmat el pitjor hivern a Vilobí, amb el tercer mes consecutiu amb una caiguda del nombre de viatgers interanual superior al 25%

La xifra de vols baixa un 5%

El pitjor hivern i el retorn a l'estacionalització de l'aeroport Girona-Costa Brava es confirmen amb les dades de febrer fetes públiques per Aena. Per les instal·lacions de Vilobí d'Onyar hi van passar el mes passat només 57.669 persones, xifra que és un 26,6% inferior als 78.587 de l'any passat. És el tercer mes consecutiu en què l'aeroport perd una quarta part de passatgers respecte a l'any anterior: el desembre la caiguda interanual va ser del 27,5% i al gener, del 25,1%. La xifra d'aquest febrer no arriba ni a representar una setena part dels que hi van passar el febrer del 2008 (375.716). Percentualment, la caiguda des de llavors és del 84,7%.

Des que va començar, el novembre, la temporada d'hivern a l'aeroport, la xifra acumulada de passatgers en quatre mesos és només de 275.083 passatgers; una xifra que fa uns anys se superava àmpliament en només un d'aquests mesos. Respecte a l'any passat, en què les dades ja eren baixes, ja s'han perdut aquest hivern 72.870 viatgers més (l'acumulat dels quatre mesos va ser de 347.953). Pel que falta de març sembla clar que aquest serà de llarg el pitjor hivern de l'aeroport gironí des de l'arribada de Ryanair.

La temporada d'hivern rècord va ser la del 2007-08, en què comptant només els mateixos quatre mesos va haver-hi un total d'1.111.268 de viatgers. Des de llavors, cada any s'ha anat baixant.

Reducció de vols menor

La dada del descens del nombre de viatgers és molt més alta que la baixada del de vols. Aquest febrer hi van haver 993 operacions a l'aeroport de Girona, xifra que suposa només un 5,2% menys que el febrer del 2013. De novembre a febrer el descens interanual acumulat és del 7,9%. La reducció de destinacions, doncs, és un factor clau però no l'únic per explicar aquesta caiguda. La crisi, la dificultat de bones combinacions amb les freqüències actuals i l'empenta del Prat, que continua en auge, en són d'altres.

LES XIFRES

84,7
per cent
és la caiguda acumulada en el mes de febrer des del 2008 (375.716 viatgers) al 2014 (57.669).
72.870
viatgers
s'han perdut aquest hivern (des del novembre) respecte fa un any.

La perspectiva d'encarar també el pitjor estiu

Les perspectives de cara a l'estiu no són optimistes. Certament, hi haurà molts més vols i viatgers que a l'hivern però tot apunta que serà també el pitjor estiu des de l'arribada de Ryanair. La companyia irlandesa preveu actualment 49 rutes per a l'estiu, 16 menys que l'any passat, i també que la temporada alta sigui més curta. D'entrada, la majoria de destinacions d'estiu no es llançaran fins a l'abril –tot i que estaven previstes fa uns mesos per a finals de març– i sobretot hi ha 5 rutes que no es posaran en marxa fins al juny o juliol. Pel que fa a les que per ara no està previst que repeteixin, n'hi ha d'històriques, com Venècia i altres tan rendibles com Gdansk i Rzeszów.

Per fer front a la davallada de vols de Ryanair, Aena està intentant captar altres aerolínies. A més de Wizz Air, operativa tot l'any, la previsió és que a l'estiu tornin a operar Transavia, Jat Airways, Thomas Cook i Jet Air. A més, Aena va anunciar fa un mes que hi ha “diverses companyies interessades” a connectar Girona amb ciutats del nord d'Europa aquest estiu, sense concretar quines s'estan avaluant ni per quines rutes.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia