Nou endarreriment a l'enllaç de l'N-II i l'AP-7 a Vilademuls
El fet que l'N-II encara no estigui desdoblada fa canviar el projecte per incloure una rotonda elevada, i el nou peatge i la connexió no entraran en funcionament fins a finals d'any
L'enllaç de Vilademuls entre l'AP-7 i l'N-II –i, per tant, la conclusió de la nova circumval·lació viària a Girona passant per l'autopista– no entrarà en funcionament fins a finals d'any. El director general d'Abertis, Josep Lluís Giménez, de visita a les obres de Figueres Nord, va explicar ahir que el fet que l'N-II encara no estigui desdoblada ha fet canviar el projecte inicial i incloure una rotonda elevada per poder fer la connexió. Aquest canvi per part del Ministeri de Foment ha fet que tot el projecte es tornés a endarrerir i la previsió actual és que el peatge i la connexió entrin en funcionament el novembre o desembre que ve. Això serà aproximadament un any després que Abertis acabés la part del peatge i la primera fase de la via per connectar -lo a l'N-II. De fet, la previsió inicial era que l'enllaç de Vilademuls de l'AP-7 entrés en funcionament a finals del 2013. En la inauguració de l'enllaç de Fornells, l'agost passat, però, ja es va avançar que l'endarreriment de Foment en posar a licitació el tram de connexió entre l'N-II i l'AP-7 faria ajornar l'estrena mig any fins a principis de l'estiu del 2014. A l'octubre finalment es va adjudicar i les obres es van iniciar a principis d'aquest any. El que va fer públic ahir de nou Giménez és que hi ha hagut un “replantejament totalment nou” del projecte i que les obres que s'estan fent inclouen una rotonda elevada sobre la N-II per poder connectar “dues vies que són diferents: una via de dos carrils que ve de l'autopista amb una via que és d'un carril”, que és l'N-II no desdoblada. I que això ha suposat un nou endarreriment de mig any i que ara la data és a finals del 2014. “La previsió era que l'autopista connectés amb l'A-2 desdoblada amb dos carrils, amb la qual cosa hi hagués hagut una continuïtat”, va explicar ahir Giménez, que va assenyalar que “en canviar el nombre de carrils” ha calgut “fer una adequació perquè pugui suportar el trànsit que pugui sortir de l'autopista”. El pressupost de la primera fase, acabada per Abertis fa mesos, va ser de 32 milions i el de la segona, després de la inclusió de la rotonda, és de 5 milions.
Quan es posi en marxa l'enllaç de Vilademuls es completarà la circumval·lació de Girona per l'AP-7, un tram gratuït de 20 km de 4 carrils que farà les funcions d'autovia, ja que l'Estat ha optat per no desdoblar aquí l'N-II.
LES FRASES
LA XIFRA
L'enllaç complet de Figueres Nord de l'autopista, per Setmana Santa
Les obres per completar l'enllaç de Figueres Nord de l'AP-7 estan molt avançades –s'està al 70% de l'execució– i la previsió és que entri en funcionament per Setmana Santa. Fins ara només permetia l'accés a l'autopista als vehicles que van en direcció a França i sortir-ne als que circulen en sentit sud i ara s'estan construint dos nous ramals per permetre totes les entrades i sortides. Les obres, que van començar ara fa sis mesos, tenen un pressupost d'uns 3 milions d'euros. Les previsions d'Abertis són que, amb l'enllaç complet, s'incrementi entre un 10% i un 20% el volum de trànsit del peatge, que actualment és d'entre 1.500 i 2.000 vehicles diaris durant tot l'any, amb l'excepció de l'estiu, en què es dispara fins a a 5.000 a l'agost.
El director general d'Abertis, Josep Lluís Giménez, va tornar a descartar ahir la possibilitat d'usar l'AP-7 com a ronda gratuïta de Figueres perquè va dir que la intenció és que “l'autopista mantingui la funcionalitat de ser un corredor de connexió de llarg recorregut”.