Infraestructures

INFRAESTRUCTURES

La ronda de l'estany de Banyoles, per al trànsit tranquil

La carretera de circumval·lació passa a ser “camí” i es completa amb un carril per a bicis i vianants

Des d'ahir al matí ja es pot fer la volta completa a l'estany de Banyoles per un carril per a bicicletes i vianants, una millora inclosa en la reforma del tram de ponent de la carretera de circumval·lació al llac. La inauguració dels treballs donen finalment resposta a un projecte pendent des que el 1992 –amb motiu dels Jocs Olímpics– es va condicionar per a bicicletes i vianants només la part oriental de l'estany, la banda de Banyoles. Al mateix temps, la carretera ha passat a ser considerada un camí local en què, tot i mantenir-se el doble sentit de circulació, els vehicles no podran superar els 30 km/h.

Les obres les ha fet la Diputació, que té la titularitat de la GIV-5248, que ara traspassarà als ajuntaments de Porqueres i Banyoles. El pressupost era de 686.000 euros, però amb la baixa de l'adjudicació, l'empresa Copcisa ha executat les obres per 467.000 euros. “La qualitat s'ha mantingut”, va assenyalar el diputat de Carreteres, Josep Blanch, quan ahir va inaugurar la reforma, en companyia dels alcaldes de Porqueres (Salvador Ros) i Banyoles (Miquel Noguer).

La carretera nova és el tram de 2,2 km que va de l'extrem nord de l'estany, a Lió, fins al turó de l'església de Santa Maria de Porqueres. La calçada s'ha reduït de 6 a 5 metres, però s'han preparat les cunetes (amb formigó o amb terra compactada) perquè, si és necessari, els vehicles les puguin trepitjar. Uns separadors de formigó clar fan de límit entre l'asfalt i el carril per a bicicletes i vianants.

La resta de la GIV-5248 (entre Santa Maria i el camp de futbol nou de Banyoles) també esdevé un camí, però la calçada no s'ha tocat perquè en aquest tram ja hi havia uns carrils per a vianants i bicicletes. Sí que s'hi aplicarà una capa asfàltica nova per tal que la calçada sigui uniforme en tota la carretera.

LA XIFRA

467.000
euros
ha costat l'obra, pagada per la Diputació, que ara traspassarà la titularitat de la carretera als ajuntaments.

Un examen de convivència

Amb la reforma es pretén que la GIV-5248 sigui sobretot un vial per passejar-hi i fer-hi esport, i que siguin només els veïns de la zona o els que s'hi moguin per feina els que l'usin amb vehicles de motor. Entre aquests últims s'inclouen els pagesos i la seva maquinària. La convivència entre els diferents usos segurament requerirà un temps d'aprenentatge, van admetre els alcaldes de Porqueres i Banyoles. De moment no s'han instal·lat bandes per obligar a reduir la velocitat, però no es descarta posar-n'hi si es detecta que hi ha vehicles que corren massa.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.