Infraestructures

Rodalies de Girona s'amplia al cap de setmana i fins a Portbou

A partir de mitjan juny hi haurà tres trens per sentit amb Blanes i el Maresme els dissabtes i diumenges, i quatre dels vuit trens dels dies laborables arribaran fins a Portbou

Quan es compleixen dos mesos de la posada en marxa de rodalies de Girona, que ha tornat a unir la línia de tren de Girona amb Blanes i la Costa Brava després de vint anys, el conseller de Territori, Santi Vila, va anunciar ahir les primeres ampliacions d'aquest servei. A partir de mitjan juny –coincidint amb el canvi als horaris d'estiu de Renfe– se satisfaran dues de les demandes que s'han fet en aquest temps des del territori: que hi hagi també freqüències el cap de setmana i que alguns trens arribin fins a Portbou. De moment, al cap de setmana es posaran tres trens per sentit i a Portbou hi arribaran els dies laborables la meitat de combois: quatre dels vuit que hi ha per sentit. Els dissabtes i diumenges segurament hi arribaran tots tres i el servei servirà com a substitut del Sunrail, el tren que l'estiu passat unia Figueres i Portbou els caps de setmana. Els horaris i la data d'inici dels nous trens en concret se sabran d'aquí a uns quants dies.

Rodalies de Girona es va posar en funcionament el 24 de març amb vuit trens per sentit de dilluns a divendres. Vila va fer ahir una “valoració molt positiva” d'aquests primers dos mesos del servei, que de moment té uns 32.000 viatgers al mes. Va explicar que per això s'ha decidit potenciar-lo de cara a l'estiu amb més trens, tot i que va deixar clar que si aquests funcionen es mantindran a l'hivern: “No hi posem cap limitació, al contrari.” En aquest sentit, com en totes les línies, s'anirà avaluant periòdicament la resposta dels usuaris i analitzant les dinàmiques dels passatgers per tal d'ajustar a l'alça o a la baixa el nombre de combois.

Integració tarifària

Vila també va confirmar que es manté la previsió de posar en marxa la integració tarifària a mitjan setembre –el dilluns 15–, coincidint amb el retorn de vacances. Al Camp de Tarragona, on rodalies es va posar en marxa només quatre dies abans que a Girona, la integració tarifària ja s'aplicarà el 16 de juny i suposarà descomptes de fins al 68% per als usuaris més habituals.

LA XIFRA

32.000
viatgers al mes
és la dada d'ocupació del servei de rodalies de Girona que va donar ahir el conseller Santi Vila.

LA DATA

24.03.14
és el dia
en què es va posar en marxa rodalies, que uneix la línia de Girona amb Blanes i el Maresme.

Conveni per potenciar la mobilitat amb Perpinyà

El conseller de Territori, Santi Vila, va ser ahir a Girona per signar un conveni per a la potenciació de la xarxa de transport públic en l'espai català transfronterer amb la presidenta del Consell General dels Pirineus Orientals, Hermeline Malherbe. Segons va explicar Vila, es tracta d'un conveni marc pel qual la setmana que ve es constituirà una comissió de treball “que ha de fer possible que polítics i tècnics identifiquin a curt termini quines necessitats de mobilitat” hi ha entre les dues bandes de la frontera. Vila va reconèixer que aquesta potenciació del transport públic entre Girona/Figueres i Perpinyà segurament es farà més per mitjà de l'autobús que del tren, a causa de l'“escull” que és el transbord a Portbou. En aquest sentit, va dir que segurament de la comissió en sortirà la conclusió “de tornar a actualitzar l'exigència d'un tercer fil fins a Portbou”. Vila va admetre que ja hi ha un servei de bus entre Girona i Perpinyà que no funciona gaire bé i del qual s'han d'extreure conclusions. Tot i que la fase d'estudi no té un termini fixat, tant Vila com Malherbe van avançar que volen presentar-ho a la tardor al programa de fons europeus per a projectes de cooperació transfronterera.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.