Infraestructures

Sant Julià de Ramis reitera el deute de Foment amb l'N-II

El poble reivindica que la circumval·lació es clourà quan l'antiga carretera es reconverteixi en via urbana

L'Ajuntament de Sant Julià de Ramis alerta el Ministeri de Foment que no donaran per acabat el projecte de circumval·lació de Girona fins que l'Estat assumeixi la reconversió de l'antiga N-II que travessa el municipi en via urbana. Així ho afirma l'alcalde, Narcís Casassa, que considera que el ministeri “té un deute amb el municipi perquè és insòlit que en un poble hi passin tres N-II: l'antiga que creua el poble, la variant de Sant Daniel i ara el pas per l'autopista”.

El govern d'aquest municipi del Gironès fa un recordatori d'aquest projecte, que fa més de divuit anys que reivindiquen, just ara que s'ha completat la circumval·lació a la ciutat de Girona per l'autopista. Per això, Casassa reclama al ministeri: “Que sigui més sensible a la nostra reclamació, perquè ho hem reiterat al govern del PP i al del PSOE i no ens n'hem sortit.”

Doble lectura

Pel que fa a l'obertura de la nova sortida de l'autopista de Vilademuls que completa el tram de nova variant de Girona, Casassa en fa una lectura doble. Per un costat, tem que el desviament del trànsit “perjudiqui l'activitat econòmica, en especial, els negocis de Medinyà, però des del punt de vista dels veïns pot ser bo perquè baixi el volum de trànsit”. L'alcalde subratlla que en estudis acústics de fa uns anys es detectava que el tram de l'antiga N-II era el principal focus de contaminació acústica, per sobre del que generava l'autopista”. Per això, el govern municipal reclama que l'Estat “faci esforços per millorar la convivència entre les infraestructures i la gent que hi viu”.

Precisament, una de les demandes que estan negociant amb l'empresa concessionària de l'autopista i amb Foment és que es prenguin mesures “perquè l'augment de trànsit a l'autopista generarà més impacte acústic en un tram del municipi i no s'ha resolt com calia, perquè afecta al Pla de Baix i la zona de Montagut, així com al pas de la infraestructura per Medinyà”.

A més, reivindica que s'acabi desdoblant l'N-II com pertoca i que la mesura dels camions per l'autopista sigui només provisional.

Eix comercial per a Sarrià

Des del municipi de Sarrià de Ter es considera que l'efecte de la circumval·lació pot suposar la reducció del volum de trànsit per l'avinguda de França, però l'alcalde del municipi, Roger Torrent, indica: “Segurament per nosaltres té més afectació l'obertura de la sortida de Girona Oest que no pas que ara s'hagi completat la circumval·lació.”

Torrent considera que caldrà estar a l'expectativa per veure l'evolució en els pròxims mesos, però recorda: “L'avinguda de França és un eix que el volem potenciar en l'aspecte comercial i és un element clau per al nostre pla estratègic econòmic, i més ara amb el tancament de la Torras.” Per això, l'alcalde d'ERC creu que és important que la via continuï sent “un eix d'entrada a Girona per garantir aquesta finalitat comercial, però si la circumval·lació redueix el trànsit a la via també serà bo per als veïns i per garantir més seguretat per travessar”. En aquest cas, el govern municipal considera que les pantalles acústiques que s'han instal·lat a bona part del tram de l'autopista que discorre per la població garanteixen una minimització del soroll generat als habitatges més propers.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.