Infraestructures

Foment anuncia noves obres a l'N-II pel gener

La ministra inaugura el tram Caldes-Sils, posa la primera pedra del Sils-Maçanet i promet iniciar el mes que ve les altres tres obres previstes pel 2014, entre les quals destaca l'Orriols-Vilademuls

Nova inau­gu­ració de Pas­tor i noves pro­me­ses. La posada en marxa després de 7 anys d'obres del segon tram des­do­blat de l'N-II –que esdevé l'auto­via A-2– a les comar­ques giro­ni­nes, el Cal­des-Sils, va ser motiu ahir de cele­bració tant per la minis­tra de Foment com pel con­se­ller de Ter­ri­tori, que va des­ta­car que “cal enco­rat­jar el minis­teri a no parar” a l'N-II, men­tre els alcal­des de la zona es van moure més entre l'alleu­ja­ment pel final de l'odis­sea i la queixa per l'alt preu que ha cal­gut pagar tot aquest temps.

Pas­tor va rei­te­rar que el des­do­bla­ment de l'N-II a les comar­ques giro­ni­nes és una “pri­o­ri­tat” per al seu minis­teri i va opi­nar que la inau­gu­ració del tram Cal­des-Sils, de 6,7 km i en què s'han inver­tit gai­rebé 45 mili­ons, “és un dels petits pas­sos perquè l'N-II tin­gui alta capa­ci­tat”. La minis­tra, que també va posar la pri­mera pedra del tram Sils-Maçanet, adju­di­cat fa pocs dies per 21,3 mili­ons a Rubau i pel qual s'ha esta­blert un ter­mini màxim de 40 mesos per des­do­blar 2,7 km, va afir­mar que al gener s'ini­ci­a­ran també les altres obres que ella havia promès que començarien al llarg del 2014 i que es van treure a lici­tació el gener pas­sat: el des­do­bla­ment del tram Orri­ols-Vila­de­muls –ano­me­nat ofi­ci­al­ment Orri­ols-Medinyà pel traçat ini­cial ara modi­fi­cat–, empan­ta­ne­gat des del 2010 i que té 3,3 km i una exe­cució pre­vista de 32 mesos; els enllaços de Pontós i Gar­rigàs, i dos enllaços a Tor­dera. En el cas de tots els enllaços, el ter­mini per fer les obres serà de 22 mesos. Pas­tor va afir­mar ahir que totes aques­tes obres ja s'havien adju­di­cat, però de moment l'única adju­di­cació que s'ha publi­cat al BOE és la del tram Sils-Maçanet.

Pel que fa a la resta de pro­jec­tes del nord –d'Orri­ols fins a la fron­tera–, que la minis­tra s'havia com­promès en ante­ri­ors oca­si­ons que sor­ti­rien a lici­tació el 2014 i que les obres hi començarien el 2015, ahir ja no va voler posar data d'obra. Va recor­dar que encara esta­ven en fase de redacció i només va dir que espera que esti­guin “el pri­mer semes­tre” de l'any que ve i que “a mesura que s'aca­bin s'ani­ran posat a lici­tació”.

Cri­ti­ques de par­ti­disme

ERC i els regi­dors de la comarca de la Selva van cri­ti­car ahir la “para­fernàlia” de la inau­gu­ració, “amb més pro­me­ses i anun­cis que com sem­pre, no s'aca­ben com­plint”. Per ERC, aquesta car­re­tera només és usada elec­to­ral­ment i el que s'hau­ria d'haver fet és un home­natge a les vícti­mes mor­tals.

Per la seva banda, el dipu­tat del PSC al Congrés Àlex Sáez es va mos­trar molest perquè ningú va avi­sar els dipu­tats giro­nins de la inau­gu­ració. Sáez va con­si­de­rar que la presència només de dipu­tats del PP demos­tra “que no era un acte de govern sinó de cam­pa­nya”.

LES FRASES

És un tram que ha trigat molt. Ja era hora que aquest patiment acabés
Salvador Balliu
alcalde de caldes i president del consell comarcal de la selva
Mai no s'havia fet tant com ara. Vull reconèixer a la ministra la complicitat malgrat la crisi
Santi Vila
conseller de territori
És una reivindicació històrica i hem intentat, amb pocs recursos, abordar el més important
Ana Pastor
MINISTRA DE FOMENT

Els transportistes insten a poder passar per tot el sud

Asetrans-Girona, la patronal dels transportistes de la demarcació, va demanar ahir oficialment, coincidint amb la inauguració del nou tram de l'autovia A-2 –l'N-II desdoblada– entre Caldes i Sils, que es deixi sense efecte la prohibició de pas de camions que existeix entre Vidreres i Caldes. Asetrans creu que mantenir la prohibició només pel tram de dos quilòmetres pendent de desdoblar –i que destaquen que “no implica el pas per cap població i permet els trajectes des de la Costa Brava i l'AP-7 a Sils, Caldes, la
C-25 i Girona”– suposaria “un desaprofitament” dels recursos públics gastats en el Caldes-Sils i “obligar els transportistes a seguir pagant una autopista sense necessitat”.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.