Infraestructures

Foment mostra per fi les variants d'Olot i la Canya

L'Ajuntament de la Vall de Bianya no està conforme amb el traçat perquè afecta un espai de gran valor paisatgístic i ambiental, mentre que el d'Olot veu força bé la part de la seva variant

El Ministeri de Foment acaba de posar a informació pública l'estudi informatiu de la nova carretera entre Olot i els accessos als túnels de Collabós (Eix pirinenc, C-38), que inclou les variants d'Olot i de la Canya. Es tracta d'un traçat que els ajuntaments d'Olot i de la Vall de Bianya ja coneixien, en termes generals, arran de les converses que havien mantingut amb Foment els darrers mesos.

Per sota de Sant Valentí

El que proposa el ministeri és una via que sortirà a l'altura del polígon del Pla de Baix en direcció a la muntanya de Sant Valentí i que, a través d'un túnel, anirà a parar rere Lloc-alou. A partir d'aquest punt, passarà entre la carretera actual i la serra de Sant Miquel del Mont. Un cop superat el nucli de l'Hostal Nou, es dirigirà cap a la riera de Bianya i el Pla d'en Beia per connectar amb els accessos als túnels.

Pel que fa a la variant d'Olot, s'hi dibuixa una carretera en direcció al pla de Sant Andreu, que anirà baixant des de l'Hostal del Sol, fins a trobar l'extrem de la variant nord que ha dibuixat la Generalitat i que formarà part de l'eix Vic-Olot (C-37). En el punt de connexió, l'Ajuntament hi té projectat un vial cap a l'hospital nou. En total són 22,2 quilòmetres, pressupostats en 142,9 milions d'euros.

Afectació important

A partir d'ara es poden presentar al·legacions. L'Ajuntament de la Vall de Bianya ja va avançar ahir que no està d'acord amb el traçat perquè afecta la zona compresa entre Lloc-alou i l'Hostal Nou, un espai agrícola de gran importància mediambiental, segons va afirmar l'alcalde, Santi Reixach (CiU). Aquest consistori defensa que el túnel que ha de connectar els vessants d'Olot i de la Vall de Bianya es foradi entre el pla de Sant Andreu i més enllà de l'Hostal Nou, per així evitar malmetre la zona esmentada amb anterioritat. Un plantejament similar defensa el grup municipal del PSC d'Olot, a l'oposició.

A Olot es veu bé

La primera impressió de l'alcalde d'Olot, Josep Maria Corominas (CiU), en rebre la documentació va ser afirmar que s'està davant d'una proposta “força acceptable” perquè està ben coordinada amb la variant que ha de construir la Generalitat. No veu bé, en canvi, que a la Vall de Bianya hagin de coexistir la carretera nova i la que es dibuixa en la proposta de Foment. “En qualsevol cas hem d'estudiar-ho a fons”, va subratllar.

Al marge del traçat, Corominas considera del tot imprescindible que el projecte se segregui en dos, a fi d'evitar que l'execució de la variant d'Olot sigui tan a llarg termini com, previsiblement, serà la part de la Vall de Bianya, que és molt més complexa i cara. Convèncer Foment de la necessitat de separar els projectes és l'objectiu immediat de l'Ajuntament.

LA XIFRA

142,9
milions d'euros
és el pressupost de l'obra, segons l'estudi informatiu elaborat pel Ministeri de Foment.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia