Transavia bat el seu rècord de passatgers a Girona
Amb 108.000 viatgers aquest 2014, es consolida com la segona companyia de l'aeroport, tot i que només hi opera a l'estiu
Millora els números tant dels vols a Amsterdam com a Rotterdam
La forta davallada de Ryanair a Girona el 2014 contrasta amb la millora de les xifres de la segona companyia de l'aeroport de Vilobí, Transavia Holanda, que va transportar l'any passat un 6% més de passatgers que el 2013 i va superar els 108.000. La filial del grup Air France-KLM passa pel seu millor moment a Girona des que el 2004 va començar a oferir-hi, a més de vols xàrter, vols regulars, tot i que en els últims anys només opera durant la temporada d'estiu. Les seves xifres estan molt allunyades de les Ryanair, que acapara més del 90% dels viatgers de l'aeroport, però són les millors de la resta de companyies –fins i tot, de Wizz Air, que opera tot l'any– i demostren la rendibilitat que pot tenir per a les aerolínies treballar a les instal·lacions de Vilobí.
Més vols i més plens
Transavia Holanda basa la seva estratègia a Girona els últims anys en la combinació de vols regulars tota la temporada d'estiu i de xàrters en els mesos de més demanda. Així, d'abril a octubre opera un vol diari a Amsterdam i tres vols setmanals a Rotterdam, als quals va sumar el 2014 un centenar de vols xàrter, sobretot a Amsterdam i bàsicament al juliol (una cinquantena) i a l'agost (una quarantena). En total, va oferir a Girona 692 vols, un 2,4% més que el 2013 (676). L'augment va ser més alt encara en passatgers: un 6%, de 102.641 a 108.766. Per tant, va aconseguir millorar l'ocupació dels avions. Si el 2013 la mitjana de Transavia a Girona era de 151,8 persones per vol, l'any passat ja va ser de 157,2.
Cal destacar que bàsicament l'augment prové dels vols regulars, que van transportar 92.893 passatgers, que suposen un 14,2% més que el 2013 (81.345) i el 85% del total de Transavia a Girona.
A més, la millora va ser tant en la ruta d'Amsterdam com en la de Rotterdam. La connexió amb la capital holandesa va ser la dotzena ruta regular amb més viatgers a Girona, i va obtenir una ocupació excel·lent de 166,4 passatgers per vol, una de les més altes de l'aeroport. Concretament, la ruta va tenir 64.571 passatgers, un 12,8% més que el 2013 (57.250). Transavia va oferir-hi 388 vols regulars, un 6% més que l'any anterior, i l'ocupació va millorar en 10 persones (d'una mitjana de 156,4 persones per vol a 166,4). La millora de l'ocupació ha estat una costant els últims anys, en què ha passat de 109,3 persones el 2010 a 166,4 l'any passat. Si als passatgers dels vols regulars s'hi sumen els dels xàrters, la ruta a Amsterdam supera els 80.000 viatgers i se situa entre les 5 amb més passatgers de l'aeroport.
Pel que fa a Rotterdam, van operar-s'hi 200 vols regulars, un 12,4% més que els anys anteriors (178), i va tenir 28.255 passatgers (un 17,3% més). Això suposa una ocupació mitjana per avió de 141,3 persones, 6 més que el 2013 (135,4).
Des del 2004
Transavia fa vols regulars a Vilobí des del 2004 –abans ja hi oferia xàrters– i és la segona companyia de l'aeroport des que Spanair va marxar-ne a mitjan 2008. Justament aquell també va ser un any de retallades per Transavia a Girona, ja que va decidir deixar d'operar-hi durant la temporada d'hivern, com havia fet des del 2004. Des del 2008 només ha provat un cop de tornar a la programació d'hivern, la temporada 2010/11, però les xifres no van ser satisfactòries per a la companyia i els últims anys s'ha tornat a concentrar només en l'estiu.