Infraestructures

L'allargament de la C-32 fins a Lloret començarà al setembre

El conseller Santi Vila va presentar ahir el traçat, i les obres s'adjudicaran abans de l'estiu

Es farà en dos anys seguint un sistema de dos carrils més un, pioner a l'Estat, per evitar xocs frontals

Es preveu que el nou ramal tindrà 9.600 vehicles diaris de mitjana

El ramal de perllongament de la C-32 entre Tordera, Blanes i Lloret de Mar es farà seguint un model de tres carrils (2+1) pioner a l'Estat i començarà el setembre vinent, segons va assegurar ahir el conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, en la presentació del projecte a Lloret de Mar. Les obres, que es preveu que començaran al setembre i que Abertis finança, representen una inversió de 58,6 milions d'euros i tindran una durada aproximada de dos anys; per tant, l'obra hauria d'estar a punt la tardor del 2017.

El conseller de Territori i Sostenibilitat i el director d'Abertis Autopistas, Antoni Español, van presentar ahir el projecte a la Casa de Cultura de Lloret de Mar, en un acte que va
reunir els alcaldes de la zona. La nova carretera, segons va recordar Santi Vila, és lliure de pagament, discorrerà entre el final de l'actual C-32 (enllaç amb la GI-600) i la C-63, i tindrà una connexió amb la GI-682 (carretera de Lloret). L'obra l'executa la concessionària Abertis a partir d'un acord amb el Departament de Territori i Sostenibilitat, i, segons el conseller, tampoc repercutirà en un increment de cap peatge.

L'obra, que es preveu que es posi a licitació aquest març i adjudicar-la abans de l'estiu, tindrà un traçat de 6,5 quilòmetres i es farà amb un sistema pioner a l'Estat per evitar xocs frontals. Aquest model, que ja s'ha implantat amb èxit en altres països d'Europa com ara Suècia, França i Irlanda, alterna dos carrils de circulació (de pujada) amb un de sol en sentit contrari (en baixada), i els separa una mitjana per evitar xocs frontals. A més, en alguns trams, l'autopista perllongada tindrà dos carrils per sentit, per facilitar els avançaments de vehicles lents.

Ampliable en el futur

Els carrils tenen una amplada de 3,5 metres i els vorals exteriors, de 2,5. A més, segons es va destacar, el traçat de la carretera s'ha projectat perquè sigui compatible amb una ampliació de carrils en el cas que un increment de trànsit ho requereixi. El tronc principal de la nova carretera té una longitud de 6,5 quilòmetres, i a uns 4,5 km de l'enllaç inicial amb la GI-600 es preveu un segon enllaç (a Fenals), des d'on un ramal d'1,1 km i un carril per sentit permetrà la connexió amb la GI-682, a la zona del Papalús. El traçat requereix que es facin cinc viaductes i dos túnels, dels quals el primer (Tres Turons) és artificial, té una longitud de 150 m i està format per dos tubs de dos carrils cadascun. El segon (de l'Àngel) té 335 metres i un sol tub. Es preveu que la nova C-32 arribi a captar uns 9.600 vehicles diaris, alleugerint així el trànsit que –sobretot a l'estiu– congestiona les carreteres locals que porten a Blanes i a Lloret. Un cop entri en servei, la tardor del 2017, l'autopista permetrà cobrir el trajecte entre els dos municipis en cinc minuts, reduint fins a cinc vegades el temps que es triga actualment (que oscil·la entre els 11 i els 25 minuts, depenent de l'època de l'any).

Els alcaldes, satisfets

L'alcalde de Lloret de Mar, Romà Codina (CiU), va recordar que es tracta d'una obra llargament reivindicada i necessària, no només pels ciutadans sinó també pel turisme. Va recordar que els 80.000 habitants estables que té la zona de l'entorn del ramal que es farà, “es multipliquen per quatre durant l'estiu”, i que ha de servir per descongestionar el trànsit a la zona, ja que segons les dades que es van exposar ahir, la GI-600 i la GI-682 registren trànsits de més de 20.000 vehicles diaris de mitjana, xifra que se supera durant l'estiu. També va recordar que la terminal d'autobusos de Lloret en volum de trànsit “és la segona de Catalunya”. L'alcalde de Blanes, Josep Marigó (PSC), també va recordar la importància que tindrà per a Blanes l'obra, que ajudarà a pacificar el trànsit a la població (un 40% segons els seus càlculs) i millorarà molt les connexions amb Lloret.

El president del gremi d'hotelers de Lloret, Enric Dotras, va dir que haurien preferit dos carrils per banda, i no un 2+1, i que, per altra banda, demanaran que les obres acabin a l'estiu i no a la tardor del 2017, per no perdre un estiu.

LES XIFRES

7,6 km
és la longitud
total que tindrà la nova infraestructura, dels quals 6,5 són el tronc.
58,6
milions d'euros
és el cost previst (sense IVA), que assumirà Abertis sense que repercuteixi en peatges.

SOS Lloret fa un acte de protesta

No tothom estava satisfet ahir en la presentació del ramal. Un grup d'ecologistes de SOS Lloret van concentrar-se davant de la Casa de Cultura amb una pancarta amb el lema “No destruïm Sant Pere del Bosc, l'Àngel i les Alegries”. Segons el portaveu del grup, Josep Rodríguez, han anat moltes vegades a demanar informació tant a l'Ajuntament de Lloret de Mar com a la Generalitat, però no se'ls ha informat de l'estat del projecte. “Ha estat un procés opac”, va denunciar. Segons els ecologistes, hi ha estudis que determinen que el 80% de la mobilitat en aquesta zona és entre Blanes i Lloret de Mar. Per això consideren que fer una “carretera segregada” com la C-32 no solucionarà el problema, ja que la majoria dels desplaçaments són interns, i destrossarà el paratge de Sant Pere del Bosc.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.