Infraestructures

Les obres de la mitjana de la C-55, aquesta primavera

La construcció de la barrera, entre Castellbell i Manresa, durarà vuit mesos i té un pressupost de 3,7 milions d'euros

No més morts a la C-55 reclama el desdoblament de la via i el rescat de la C-16

La instal·lació d'una mitjana a la C-55, entre Castellbell i el Vilar i Manresa, començarà aquesta primavera. Les obres tenen un termini d'execució de vuit mesos i estan pressupostades en 3,7 milions d'euros. La instal·lació d'una barrera de separació dels dos sentits de circulació serà, juntament amb la renovació del paviment i les millores de la senyalització, dels elements de drenatge i de les barreres de seguretat, la principal actuació que el Departament de Territori i Sostenibilitat preveu executar a la perillosa via entre 2015 i 2016. Des de la plataforma No més morts a la C-55 recorden que el 2014 hi va haver tres accidents mortals al tram entre Manresa i Abrera i cinc més entre Manresa i Solsona, i no un accident mortal, com va dir dijous passat el conseller Santi Vila durant la interpel·lació parlamentària, en què va anunciar aquestes obres.

Entre Monistrol de Montserrat i Castellbell i el Vilar també està previst que properament es reforci la separació entre els dos sentits de circulació amb un zebrat, a més de renovar el paviment i modificar la secció transversal amb senyalització horitzontal. Aquests treballs se sumaran a altres condicionaments a favor de la seguretat i l'accessibilitat no només a la C-55 i a la C-16, sinó també a la xarxa viària de l'entorn. Entre aquestes actuacions hi ha, per exemple, la millora de la carretera de Viladordis i la connexió amb la C-55, la construcció de dos giratoris a la C-16c a Sant Fruitós de Bages i una adequació de l'enllaç del polígon de Bufalvent amb la C-55.

Pel que fa a l'autopista C-16 al Bages, en els propers mesos es posarà en funcionament un nou sistema de descomptes que s'afegirà a la reducció actual del 45% per als turismes que tenen Teletac, de dilluns a divendres i en hores punta (de 7 a 10.30 h i de 17 a 21 h). A la barrera lateral de Sant Vicenç de Castellet hi haurà un descompte del 100% per als moviments interns entre els enllaços 41 i 50 en tots dos sentits de circulació. A la barrera de les Fonts s'aplicarà una reducció del 18,7% per als turismes amb Teletac en dies no festius i un nou sistema de peatge tancat virtual per a vehicles amb Teletac que es desplacin entre els enllaços 13 i 21 i que, segons el recorregut, pot arribar al 80% de bonificació.

Alliberar l'autopista

Malgrat els 17 milions d'euros que la Generalitat ha invertit aquesta legislatura per reduir la sinistralitat a la C-55, la plataforma No més morts a la C-55 continua defensant el desdoblament com a solució definitiva i, en cas que no pugui ser, alliberar de peatge la C-16 (concedida a Autema fins al 2036). En aquest sentit, Carles Miras, portaveu de la plataforma, opina que qualsevol bonificació que suposi una reducció del cost per a l'usuari de l'autopista és d'agrair però “aquests ajuts no faciliten que el sistema de concessions s'acabi”. “Qui assumeix aquestes bonificacions és la Generalitat, que pacta la rebaixa de preu amb la concessionària i, per tant, ho paguem entre tots.”

Pel que fa a la C-55, amb una densitat de 34.000 vehicles diaris, Miras reconeix que “totes les mesures són benvingudes” però recorda que entre Manresa i Abrera hi ha set punts negres. La construcció d'una mitjana en resoldria dos i evitaria xocs frontals, però “tancar al llarg de set o vuit quilòmetres la carretera potser encara alentirà més el trànsit i provocarà una sensació de més estretor”, diu Miras, molt escèptic amb les dates i les promeses de Territori.

LA XIFRA

3,7
milions d'euros
és el pressupost destinat a la construcció de la mitjana de la C-55 entre Castellbell i el Vilar i Manresa

LA FRASE

Tancar al llarg de set o vuit quilòmetres la C-55 [amb una mitjana] potser encara alentirà el trànsit
Carles Miras
portaveu de la plataforma no més morts a la c-55


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.