El PSC admet que l'N-II no va bé

Palma diu que presentaran esmenes al pressupost de l'Estat per resoldre els retards

Montse Palma va insis­tir ahir que les comar­ques giro­ni­nes tenen el nivell d'inversió de l'Estat més alt que s'ha vist mai: «Són 642 mili­ons d'euros en una situ­ació econòmica com­pli­cada. L'incre­ment és del 12 per cent; és la sisena província d'Espa­nya amb més inversió i la segona en fer­ro­car­rils.»

Palma va par­ti­ci­par, jun­ta­ment amb els dos dipu­tats giro­nins del PSC al Congrés Àlex Sáez i Juli Fernàndez, en una roda de premsa per jus­ti­fi­car les inver­si­ons de l'Estat a les comar­ques giro­ni­nes pre­vis­tes en el pres­su­post gene­ral del 2010.

Palma va asse­gu­rar que el PSC assu­meix com a seves les quei­xes de la soci­e­tat giro­nina i de la Gene­ra­li­tat per la falta de ritme en l'exe­cució de les obres pro­jec­ta­des. La dipu­tada empor­da­nesa va reconèixer que la inversió en car­re­te­res és baixa, espe­ci­al­ment en el tram nord de l'N-II, de Girona fins a la fron­tera. Per això, va dir que llui­tarà per aug­men­tar la dotació pres­su­postària del tram comprès entre Medinyà i Pont de Molins, amb la pre­sen­tació d'esme­nes al pro­jecte de llei del pres­su­post del 2010.

El tram entre Sils i Cal­des

D'altra banda, el sub­de­le­gat del govern de l'Estat a les comar­ques giro­ni­nes, Fran­cesc Fran­cisco-Bus­quets, va dir ahir que està a punt de resol­dre's l'adju­di­cació a una altra empresa per a la cons­trucció del tram entre Sils i Cal­des, que va que­dar atu­rat pels pro­ble­mes econòmics d'una de les cons­truc­to­res.

Els peri­o­dis­tes es van interes­sar pel grau d'exe­cució del pres­su­post, un dels com­pro­mi­sos dels par­la­men­ta­ris soci­a­lis­tes giro­nins en la pri­mera etapa del govern de Zapa­tero. «El grau d'exe­cució no és irri­sori; l'aero­port ha anat bé i el TAV, també. Ens fixem en l'N-II perquè és un tema històric, impor­tant per als ciu­ta­dans de les comar­ques giro­ni­nes, i ho ele­vem a la cate­go­ria de la situ­ació de l'Estat a Girona. Som cons­ci­ents que no va bé i farem el pos­si­ble per resol­dre els pro­ble­mes». Juli Fernàndez, por­ta­veu adjunt d'eco­no­mia del grup soci­a­lista al Congrés, va adme­tre que «hi ha pro­ble­mes admi­nis­tra­tius que s'esca­pen».

Crítiques dures de CiU

Una hora abans, els par­la­men­ta­ris de CiU a Madrid van fer una roda de premsa en què van car­re­gar con­tra el pres­su­post gene­ral de l'Estat del 2010. El tro­ben «trampós» i que «mal­tracta les comar­ques giro­ni­nes». Xuclà va des­ta­car que la inversió en car­re­te­res cau un 28,7 per cent: «No és que dis­mi­nu­ei­xin les inver­si­ons, sim­ple­ment des­a­pa­rei­xen del pres­su­post.» El dipu­tat gar­rotxí també va recor­dar que la inversió del TAV no s'hau­ria d'impu­tar amb tanta cate­go­ria a Girona, perquè el bene­fici per a les comar­ques giro­ni­nes és col·late­ral, ja que el tren hi passa per unir el cen­tre de l'Estat amb les grans capi­tals euro­pees.

Xuclà va fer la roda de premsa amb la dipu­tada Montse Sur­roca i la sena­dora Rosa Núria Alei­xan­dre. La sena­dora va rep­tar els soci­a­lis­tes a adme­tre que abai­xen par­ti­des per causa de la crisi econòmica: «Que no ho maqui­llin, que s'atre­vei­xin a dir-ho.»



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.