Infraestructures

Defensa aferrissada dels empresaris gironins que s'allargui la C-32 a Lloret

Per les Cambres de Girona, Palamós i Sant Feliu, Pimec i el Fòrum Carlemany, l'autopista és “essencial”

Espadalé: “L'acord amb Abertis s'ha d'aprofitar”

Empresaris gironins han fet una defensa aferrissada de l'allargament de l'autopista C-32 de Lloret de Mar a Tordera, unes obres que la Generalitat vol començar al maig i que durarien dos anys. Les cambres de comerç de Girona, Palamós i Sant Feliu de Guíxols, el grup Fòrum Carlemany i Pimec veuen “essencial” allargar l'autopista, segons destaquen en un comunicat.

El president de la Cambra de Comerç de Girona, Domènec Espadalé, afirma que l'accés al sud de la Costa Brava és una “qüestió pendent” des de fa molts d'anys. Admet que allargar la C-32 és “la solució” i trobaria “imperdonable” malbaratar l'acord de la Generalitat amb l'empresa Abertis, que pagarà l'obra (58,6 milions). “Hem de començar a fer alguna cosa. Si ho hem de fer amb diners públics, malament rai, perquè no sabem quan es farà.”

Quatre projectes bàsics

Espadalé explica que a la demarcació hi ha quatre infraestructures bàsiques. Esmenta la variant de la Bisbal, la d'Olot, la millora de l'N-141e, coneguda com “la carretera de la vergonya” –“ara apedaçada”, troba–, i l'accés a la Costa Brava sud. Espadalé recorda que ja va reclamar aquestes infraestructures a l'anterior conseller Lluís Recoder.

El projecte de ramal de la C-32 va ser presentat pel conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, el 6 de març a Lloret. El tram a construir és de 7,6 km. Les obres haurien de començar al maig, però els grups polítics de Blanes i Aturem la C-32 han demanat una moratòria al govern perquè preparen un procés de participació ciutadana (no vinculant).

El ramal fins a Canyelles

Posteriorment, atesa la petició dels municipis afectats (Lloret, Blanes, Tossa i Tordera) i a banda de la C-32, la Generalitat ha informat que inclourà la variant fins a Canyelles (Lloret), a tocar de Tossa. Aquesta variant la pagaria la Generalitat, es començaria el segon semestre del 2018 i té un cost superior als 100 milions.

En el comunicat de les Cambres, difós ahir i després d'una reunió de setmanes enrere, els empresaris destaquen que “el nou tram [de la C-32] permetrà descongestionar de forma rellevant la GI-682 [...] També facilitarà la connexió de la Selva marítima amb el Maresme, el Vallès, el Barcelonès i Barcelona capital”.

En el comunicat dels empresaris, es destaca que la Cambra de Girona ja va aprovar una moció el 1988 demanant a la Generalitat informació “sobre l'estat del projecte i previsions d'execució de l'autovia de la Costa Brava entre Malgrat i Figueres i, especialment, la circumval·lació de Lloret de Mar”.

La Federació d'Organitzacions Empresarials de Girona (FOEG) no s'ha adherit al comunicat de bona part del sector. Segons un comunicat, “no hi ha una opinió clara entre els seus sectors associats”.

LA FRASE

Atès el turisme de masses que hi va, allargar la C-32 és la solució a l'accés al sud de la Costa Brava
Domènec Espadalé
PRESIDENT DE LA CAMBRA DE COMERÇ DE GIRONA

LA DATA

10.12.15
va ser
el dia en què el govern va exposar que allargaria la C-32 incloent-hi un ramal fins a Canyelles (Lloret).

LA XIFRA

24.613
vehicles
passen al dia per la GI-682 (la carretera de Blanes a Lloret), segons dades del govern del març d'aquest any.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.