Infraestructures

Volen l'AP-7 gratuïta al nord de Figueres per obres a l'N-II

ERC mobilitza alcaldes i càrrecs electes per reclamar que se solucionin els embussos deguts a les obres en curs a Pont de Molins

Denuncien que els treballs afecten la mobilitat a l'Alt Empordà

“Una obra petita però que pro­voca greus per­ju­di­cis per a la mobi­li­tat a l'Alt Empordà”; així defi­neix la dipu­tada giro­nina d'ERC al Congrés, Teresa Jordà, els tre­balls en curs sobre el pont de la Muga a l'N-II al pas per Pont de Molins. Des de fa un parell de set­ma­nes els vehi­cles han de pas­sar per un únic car­ril en aquest punt, amb els con­següents embus­sos i pèrdues de temps que afec­ten, en pri­mer lloc, la gent del ter­ri­tori.

Aixe­car les bar­re­res

Per això, des d'Agu­llana l'alcal­dessa, Marina Gutés, va pren­dre la ini­ci­a­tiva de recla­mar al Minis­teri de Foment que men­tre durin aques­tes obres s'aixe­quin les bar­re­res de l'AP-7, des del peatge nord de Figue­res fins a la Jon­quera i en els dos sen­tits. “Ho hem dema­nat per carta a les auto­ri­tats per­ti­nents, però fins ara no ens han donat cap res­posta”, diu l'alcal­dessa. Gutés subrat­lla que es tracta d'una demanda comar­cal perquè aquests tre­balls afec­ten la mobi­li­tat a l'Alt Empordà.

Per això ahir l'acte con­vo­cat a peu de car­re­tera, davant les obres en curs, va rebre el suport d'alcal­des i regi­dors repu­bli­cans d'alguns dels muni­ci­pis des dels quals molts veïns uti­lit­zen diver­ses vega­des al dia aquesta via: Bàscara, Lladó, Siu­rana, Maçanet de Cabrenys, Palau de Santa Eulàlia, Pont de Molins i Vilajuïga.

També hi van inter­ve­nir la dipu­tada al Congrés Teresa Jordà i el sena­dor Jordi Martí, que van apel·lar a la cre­ació d'un lobby de pressió, superant les diferències que puguin exis­tir entre par­tits, per resol­dre una situ­ació que per­ju­dica diària­ment totes les per­so­nes de la comarca que s'han de des­plaçar per anar a tre­ba­llar.

Jordà va qua­li­fi­car les obres a Pont de Molins com “un des­propòsit més dels molts que fa anys que patim a la car­re­tera naci­o­nal”; “la dei­xa­desa de Foment és de ver­go­nya abso­luta”, va dir la dipu­tada.

Els tre­balls en curs són per subs­ti­tuir les bara­nes del pont, però no anti­ci­pen el futur des­do­bla­ment de l'N-II, que queda enca­llat. Els càrrecs elec­tes repu­bli­cans insis­tei­xen en el fet que no només aquests tre­balls estan gene­rant impor­tants pro­ble­mes en el dia a dia dels altem­por­da­ne­sos o qual­se­vol con­duc­tor que passi per la car­re­tera N-II, sinó que tots aquests fac­tors estan gene­rant un impacte nega­tiu sobre l'eco­no­mia de la demar­cació.

Per­ju­di­cis econòmics

Els repu­bli­cans es refe­rei­xen d'aquesta manera al fet que l'entrada de ciu­ta­dans fran­ce­sos, que ja ha que­dat per­ju­di­cada des de fa uns mesos pels con­trols a la fron­tera, encara resulta més afec­tada ara, pels pro­ble­mes que gene­ren aques­tes obres a l'N-II.

Tot i que en prin­cipi les obres han d'haver aca­bat a finals de març, els repu­bli­cans no es refien dels ter­mi­nis anun­ci­ats pel Minis­teri de Foment i aler­ten que si s'allar­guen fins a Set­mana Santa també que­darà per­ju­di­cat el turisme. Per recla­mar que s'aixe­quin les bar­re­res dels peat­ges men­tre durin els tre­balls, ERC por­tarà una moció al Con­sell Comar­cal, men­tre que Jordà i Martí actu­a­ran a Madrid, on inter­pel·laran el Minis­teri de Foment.

“Estem farts de sen­tir excu­ses de tot tipus; no ens cre­iem que les obres esti­guin fina­lit­za­des a finals de març i per això posem aquesta solució a sobre la taula”, con­clou Jordà.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.