Infraestructures

L'oposició política a la B-40 vol debatre la mobilitat al Vallès

La Crida per Sabadell, la CUP-CAV, ERC i Terrassa en Comú reclamen superar models caducs i repensar el territori

L'oposició política al quart cinturó o B-40 al Vallès ha estat la darrera a fer visible les últimes setmanes la seva posició en relació amb les obres d'aquesta polèmica infraestructura dissenyada fa més de quaranta anys. ERC de Terrassa i Sabadell, acompanyats de representants de la Crida per Sabadell, la CUP-CAV de Terrassa i Terrassa en Comú (TeC), van anunciar que posaven en marxa la maquinària institucional –governen a Sabadell– i també dels partits per mobilitzar les administracions i la societat civil amb l'objectiu d'iniciar un debat territorial sobre el model de mobilitat a la comarca.

La presentació al febrer d'un informe econòmic de la Generalitat, la Diputació de Barcelona, els ajuntaments afectats, la Cecot i empreses capdavanteres per reclamar celeritat en les obres; la posterior visita de la ministra de Foment en funcions, Ana Pastor, als treballs entre Viladecavalls i Olesa, i la presentació de mocions a la Diputació i al ple d'avui a Terrassa en què el govern del PSC i CiU demana més dotació per acabar la infraestructura que ha d'unir Abrera amb Granollers, han reobert la caixa dels trons al Vallès i han fet tornar a l'escena política vells debats de fa més de vint anys. Ho reconeixia el portaveu d'ERC a Terrassa, Isaac Albert, que comparava el quart cinturó amb la pel·lícula Matrix o “el dia de la marmota”, ja que “apareix sobre el territori una simulació virtual” d'una infraestructura que prové dels anys seixanta, “totalment caducada”. El tinent d'alcalde de Territori i Sostenibilitat de Sabadell, Maties Serracant, demanava que se superés el debat sobre la B-40 i es girés full, recordant que feia més de vint anys que hi havia oposició al carrer a través de la Campanya contra el Quart Cinturó, contra una via que “és un símbol del vell paradigma de la mobilitat”. En aquest sentit, va instar la Generalitat a construir aquest nou model i redissenyar el mapa territorial, recordant-li que tenia pendent un estudi de mobilitat del pla territorial metropolità. Per la seva banda, el portaveu de TeC, Xavier Matilla, va reclamar un “lideratge polític” per iniciar un debat ampli des de l'àmbit públic que superi “una mirada excessivament localista”.

El cobriment dels FGC arriba al Parlament

La comissió de Territori del Parlament va aprovar per unanimitat la compareixença de la Plataforma Soterrament FGC Ara! per explicar la necessitat de fer subterrània la línia al pas per Gràcia i Can Feu. La compareixença anirà a càrrec del portaveu, Isidre Soler, i es farà en la comissió que es durà a terme a mitjan abril. La sol·licitud de la compareixença ha estat presentada per la CUP.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia