L'aeroport de Girona insta les institucions a fer promoció conjunta
El director creu que “és el moment” que uneixin esforços en l'atracció de noves companyies
El director de l'Aeroport Girona-Costa Brava, Lluís Sala, creu que és el moment perquè les institucions i Aena treballin junts per promocionar les instal·lacions i atraure noves companyies. Segons assenyala, AENA ha proposat diverses vegades la creació d'un comitè de rutes com el que funciona al Prat, però la idea, diu, “no ha tingut èxit”. Per això, creu que ara, després dels canvis dels últims anys amb la privatització parcial d'AENA i la pèrdua de viatgers que hi esta havent a Vilobí, és el moment perquè es faci un pas endavant i es busqui una fórmula concreta per unir els esforços de l'AGi (formada pel govern, la Cambra de Comerç i la Diputació) i AENA.
Destaca que des de fa quatre anys el gestor aeroportuari aplica descomptes a les companyies si ofereix noves rutes a Girona i paral·lelament l'AGi treballa de fa temps també per atreure companyies a canvi de pagar-los campanyes de promoció de la destinació al país d'origen. “Ens coneixem suficientment, ens tenim confiança i tots tenim el mateix objectiu, per tant és el moment de treball en productes de promoció i comunicació conjunta”, assenyala el director de l'aeroport gironí.
Al marge de la política
Pel que fa a les declaracions de fa uns dies del conseller de Territori, Josep Rull, que va apostar per una gestió integrada dels aeroports catalans, amb la participació d'ajuntaments i cambres de comerç locals, Sala no ha volgut pronunciar-s'hi i ha opinat només que la política ha d'estar al marge de la gestió aeroportuària: “Els aeroports s'han de gestionar absolutament des d'un punt de vista empresarial i d'eficàcia econòmica, han de ser independents de l'entorn polític en el qual ens movem.”