municipal
Busquen ús a l'edifici tancat d'aparcaments de l'aeroport de Girona
Aena estudia diferents sortides per al bloc que hi ha abans d'arribar a la terminal, que fa anys que està tancat
Està fet per mòduls i la idea, segons el director, és buscar-hi diverses funcions
Aena està estudiant diferents sortides per a l'edifici d'aparcaments que té tancat des de fa anys a l'entrada de l'aeroport de Girona. Aquesta construcció modular es va posar en servei el 2006 amb 600 places i, el 2008, es va ampliar amb 850 places més. La seva construcció es va fer per donar resposta a les necessitats d'aparcament coincidint amb l'època de creixement de l'aeroport. Ara, amb un trànsit de passatgers molt menor i amb un nou aparcament en funcionament just a davant de la terminal, Aena reconeix que ja no els cal. Segons ha explicat el director de l'aeroport de Girona, Lluís Sala, el fet que sigui una construcció per mòduls els permet estudiar diverses funcions per al bloc.
Fruit de l'efecte Ryanair
L'aeroport de Girona va passar de 2,9 milions de passatgers el 2004 a superar els 5,5 milions de viatgers el 2008. L'arribada de Ryanair va ser tota una revolució per a l'aeroport gironí i Aena va haver de modernitzar les instal·lacions i adequar-les a les noves dimensions. Els últims 10 anys hi ha invertit més de 140 milions.
Un dels aspectes que va caldre abordar va ser l'aparcament. Fins llavors, hi havia un aparcament gratuït a davant de l'antiga terminal que va quedar petit i era insuficient. Per això, a inicis del 2006 es va posar en servei un edifici modular amb capacitat per a 600 vehicles a l'entrada de l'aeroport. A partir d'aquell moment, l'aparcament va començar a ser de pagament. Com que el nombre de passatgers continuava creixent, Aena va ampliar aquest aparcament amb un nou mòdul que permetia incrementar l'oferta de places en 850 més i, per tant, ja hi havia més de 1.400 aparcaments disponibles.
Posteriorment, Aena va projectar un nou aparcament –també de pagament– just al davant de la terminal. Aquest edifici és el que està actualment en servei i, en canvi, l'edifici inaugurat el 2006 fa anys que està tancat.
El director de l'aeroport explica que aquella inversió es va fer “per donar resposta” al creixement de l'aeroport, però reconeix que, actualment, ja no els cal. Per això, estan estudiant altres sortides per a l'edifici. Segons remarca Sala, el fet que l'edifici sigui modular els fa més fàcil pensar en diversos usos que puguin ser compatibles. De moment, però, no ha volgut desvelar quins són els seus plans.