Per fi es completarà la reforma de tot el camí del Mar de Viladecans
El govern treu a subhasta el tram pendent de rehabilitació, 900 metres de la B-204
L'obra no aprofitarà el tall de trànsit motivat per l'ampliació d'un pont
La carretera que uneix Viladecans amb el mar té la titularitat dividida entre l'Ajuntament i la Generalitat, un fet que ha motivat que s'hagi reformat en els extrems però que quedin encara 900 metres al mig per millorar el pas de vehicles, bicicletes i vianants. Sis anys més tard del que estava previst, la Generalitat ha tret per fi a subhasta la reforma d'aquest traçat. Ho va fer l'1 de juliol, el mateix dia que es va obrir al trànsit el tram que connecta el nucli urbà amb el pont sobre l'autopista C-32. Aquesta obra, en què el consorci format per l'Ajuntament i l'Incasòl ha invertit 3,4 milions més IVA, ha estat motivada per la necessitat d'obrir nous accessos a la nova zona d'activitat econòmica Ca n'Alemany, que inclou entre d'altres el centre logístic de Desigual, ja amb activitat, i l'outlet de Neinver. Els treballs van servir per triplicar l'amplada de l'antic pont i van comportar el tancament al trànsit durant nou mesos de la carretera de la Vila. L'Ajuntament va proposar a la Generalitat que aprofités la interrupció del trànsit per abordar la reforma del seu tram. “Malauradament no s'ha pogut fer per qüestions burocràtiques relacionades amb el pressupost”, lamenta l'alcalde de Viladecans, Carles Ruiz.
L'alcalde assenyala que, en principi, les noves obres no han de comportar un altre tall de trànsit. “Ens han assegurat que pràcticament no hi haurà afectacions perquè no és una obra complicada. Consisteix a millorar la seguretat amb l'eliminació dels revolts i afegir-hi un carril bici i una vorera per als vianants.”, explica Ruiz. “Però fins que no s'adjudiqui l'obra amb els terminis no ho sabrem”.
El projecte que la Generalitat ha tret a subhasta abasta tres quilòmetres de la carretera B-204 repartits entre Viladecans, Sant Boi i el Prat. Amb un pressupost de 957.000 euros i una durada de quatre mesos, l'obra preveu la renovació del ferm, millores en la senyalització, en les barreres de seguretat i en el drenatge, i la construcció d'un carril bici. El carril sortirà des del pont de la C-32 fins a l'encreuament amb la B-210, on enllaçarà amb el carril bici que hi ha al camí de les Filipines. Així es podrà accedir còmodament amb bicicleta del nucli habitat a la platja.
LA XIFRA
Una obra que ja va ser adjudicada
Rosa M. BravoLa reforma del tram de carretera que pertany a la Generalitat ha estat una reivindicació constant de l'Ajuntament de Viladecans els darrers anys. L'alcalde, Carles Ruiz, recorda que l'obra va estar al pressupost de la Generalitat durant cinc anys i que es va arribar a adjudicar. “Però el govern d'Artur Mas la va anul·lar per les retallades”. Amb el conseller Santi Vila es va arribar a acordar que s'aprofitaria la interrupció del trànsit que va motivar la construcció del nou pont per abordar aquesta treballs.
El camí del Mar té una longitud de prop de cinc quilòmetres. Comença a la carretera C-245, al centre del municipi. És el tram conegut com la carretera de la Vila, que desemboca al pont recentment ampliat i que passa per sobre de les vies de Renfe i la riera de Sant Llorenç. Continua amb els 900 metres de la Generalitat i amb tres quilòmetres que desemboquen a la platja.