Infraestructures
Mataró es reconnecta a la C-32
Els nous accessos a l'autopista ja han entrat en funcionament i s'han obert al trànsit
L'actuació ha d'afavorir la descongestió d'aquest punt conflictiu de la ciutat
La Generalitat hi ha invertit 7,2 milions
Després de més d'un any de treballs i d'accessos provisionals, els nous enllaços de l'autopista C-32 a Mataró ja han entrat en funcionament. Les obres encara no han finalitzat en tota la seva extensió i els operaris encara revisen i perfilen els últims detalls, però els conductors ja poden circular pel nus viari. Una actuació que, amb una inversió de 7,2 milions d'euros per part de la Generalitat –una de les més importants dels últims anys a la ciutat–, ha de servir per posar fi als embussos de trànsit constants que hi ha en aquest punt d'entrades i sortides a l'autopista.
En el disseny d'aquests accessos no es va preveure la quantitat de vehicles que atraurien no només l'hospital sinó també el centre comercial Mataró Parc. Per aquest motiu, la remodelació ha d'afavorir la fluïdesa del trànsit, en especial en hores punta, després de diversos intents per posar-hi solució que al final només han estat pedaços. El resultat és una mena de gran Scalextric que de moment està agafant a contrapeu molts dels conductors que s'hi troben per primera vegada i que comproven que les direccions per anar cap a Barcelona o cap a Girona s'han canviat de lloc i les opcions s'han multiplicat en funció del destí per evitar les retencions habituals. L'alcalde de Mataró, David Bote (PSC), es mostra satisfet perquè la posada en marxa d'aquests accessos és “una millora significativa” pel que fa a la mobilitat d'aquest espai conflictiu.
A banda d'insistir que l'obra civil encara no s'ha acabat i que la inauguració oficial no es farà fins a finals de setembre, Bote també apunta que des de l'Ajuntament s'ha volgut incloure una millora en el projecte a la rotonda que queda davant del centre comercial. “Pensem que aquest punt podia congestionar-se sota algunes condicions de trànsit, i hi hem afegit un vial nou”, comenta Bote, que confia que l'execució d'aquests treballs addicionals es porti a terme abans d'acabar aquest any, ja que el Departament de Territori i Sostenibilitat no hi ha posat impediments.
Entre les millores a la calçada en direcció a Girona s'ha construït un nou vial distribuïdor, com a bifurcació de la sortida de l'autopista, que passa a diferent nivell per sota de la rotonda de la plaça França. Pel que fa al sentit Barcelona, s'ha desdoblat el ramal de sortida de la C-32 per incrementar-ne la capacitat i reduir la congestió de vehicles al tronc central de l'autopista. A més, la rotonda de la plaça de la Gran Bretanya ha incorporat un nou vial d'accés, que s'afegeix a l'existent, que s'ha convertit en un carril directe d'incorporació a la via ràpida.
Un pont per als vianants
Un altre dels aspectes destacats i més visibles és el nou accés de vianants que arriba fins al centre comercial Mataró Parc. Amb un itinerari segregat per al trànsit rodat, el vial discorre per un pont que s'ha construït a sobre mateix de l'autopista. Les obres també han inclòs la millora d'un altre enllaç, el que correspon a Argentona i que vol donar servei també als veïns del barri de Cerdanyola. En aquest punt s'ha construït una rotonda que servirà perquè els cotxes que surtin de l'autopista s'incorporin a la C-60 en sentit mar, tot arribant a la capital del Maresme a través de la Via Sèrgia.