Urbanisme

municipal

mobilitat sostenible

El Masnou vol pacificar un 20% de la xarxa de carrers

És un dels objectius del nou pla de mobilitat de cara al 2021

Es vol prioritzar el vianant per sobre del vehicle

El Masnou vol tenir pacificada un 20% de la seva xarxa de carrers de cara al 2021 i prioritzar els vianants per sobre dels vehicles. Aquest és un dels objectius principals del nou pla de mobilitat que està elaborant el govern municipal (ERC i el PDeCAT-Unió) i que vol portar a aprovació en el pròxim ple municipal, al setembre.

Tal com va avançar l’alcalde, Jaume Oliveras (ERC), dues de les actuacions estel·lars en aquest sentit seran la reconversió per a vianants dels carrers Roger de Flor i Doctor Agell. De fet, Oliveras va assenyalar que a la tardor ja es vol començar a actuar en aquests dos carrers i que de cara al 2018 es vol embastar la reconversió del segon tram del carrer Roger de Flor, des del carrer Sant Miquel fins al carrer Josep Estrada. “La voluntat és prioritzar el vianant per sobre dels vehicles a tot el nucli antic del Masnou, entre el Torrent Umbert i el carrer Joan Maragall”, va manifestar Oliveras.

A banda de la reconversió per a vianants d’alguns punts, l’alcalde també va dir que en d’altres carrers s’hi podrien fer actuacions per dotar-los de prioritat invertida, per introduir canvis en la circulació que provoquin un efecte dissuasiu o per ampliar les voreres, per exemple. A més, el batlle va explicar que s’aprofitaran aquestes obres d’adequació dels carrers per fer-hi “actuacions integrals”, com ara la renovació del clavegueram. Oliveras va admetre que aquestes intervencions provocaran que s’eliminin places d’aparcament, però va assenyalar que aquest fet es podrà compensar amb la creació de 150 places d’aparcament municipal que es faran a la zona de l’Illa Centre, que se sumaran al centenar de places que crearà la futura àrea comercial de la zona. A grans trets, es calcula que diàriament es desplacen a peu pel municipi 27.129 persones. Pels eixos de l’estació de tren d’Ocata, l’Ajuntament i el carrer Roger de Flor hi circulen a peu cada dia entre 4.000 i 6.000 persones. La diagnosi del pla de mobilitat també reflecteix que un 63% de les voreres del Masnou són inferiors als 0,90 metres d’amplada.

Per al pròxim mandat, i dins del pla de mobilitat, quedarà pendent el pla específic de gestió de l’aparcament. Entre altres coses, aquesta figura preveu implantar zones d’estacionament regulat a diversos punts i prioritzar l’aparcament dels veïns.

LA XIFRA

27.129
persones
es desplacen diàriament a peu pel Masnou segons la diagnosi del nou pla de mobilitat.

LA FRASE

La voluntat és prioritzar el vianant per sobre dels vehicles a tot el nucli antic del Masnou
Jaume Oliveras
Alcalde del Masnou

L’exemple de la zona d’Ocata

El 2016 ja es van aplicar algunes mesures de pacificació de carrers a la zona d’Ocata. Es va crear una illa de prioritat de vianants entre els carrers Capità Mirambell, Mare de Déu de Núria i l’avinguda Joan Maragall. L’actuació també va servir per canviar el sentit de circulació dels carrers Doctor Botey i Sant Agustí. Abans, un tram del carrer Paraguai havia canviat el seu sentit de circulació, i el carrer de la Colomina i un tram del carrer Maristany i Noms van esdevenir per a vianants, ja que hi va quedar prohibida la circulació de vehicles i l’estacionament.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia