Medi ambient

trànsit

medi ambient

Dosrius ha de tallar un miler de pins que fan malbé l’asfalt

La nova normativa recull que aquests arbres no podran estar a menys de quatre metres del llindar de la finca

El veïnat de Can Massuet és un dels més afectats i els bonys dels carrers ja han provocat accidents

Dos­rius té detec­tats més d’un miler de pins –podrien arri­bar als 1.400–, la majo­ria dels quals amb les arrels han des­fal­cat l’asfalt dels car­rers o l’han aixe­cat en forma de bonys que afec­ten direc­ta­ment la cir­cu­lació de vehi­cles. La situ­ació, que es con­cen­tra sobre­tot al nucli urbà de Can Mas­suet, ha arri­bat fins a l’extrem que l’Ajun­ta­ment s’ha vist obli­gat a incloure mesu­res con­cre­tes en la nova orde­nança de neteja i tan­ca­ment de par­cel·les i solars que fa poc que ha començat a cami­nar.

El regi­dor d’Urba­nisme, Joan Serra, afirma que la solució és tallar els arbres, “a excepció que algun pro­pi­e­tari vul­gui con­ser­var l’exem­plar afec­tat i hi faci un mur o alguna altra actu­ació per evi­tar que les arrels s’escam­pin”. “Hi ha pins que fins i tot fan de llin­dar entre solars i afec­ten de forma evi­dent la via pública, dei­xant-la gai­rebé intran­si­ta­ble en deter­mi­nats punts”, asse­nyala el regi­dor. Zones com ara l’avin­guda de Can Mas­suet i el car­rer Mas­nou en són un exem­ple clar, ja que els cot­xes hi han de cir­cu­lar a poc a poc i esqui­var els obs­ta­cles, i de fet “ja s’hi ha produït més d’un acci­dent”.

Serra hi afe­geix que les arrels també han arri­bat al cla­ve­gue­ram. “Algu­nes cana­lit­za­ci­ons de les més anti­gues que no són de PVC han que­dat afec­ta­des, perquè l’arbre busca la humi­tat”, manté el res­pon­sa­ble d’Urba­nisme de Dos­rius. En aquest cas, recorda que està pen­dent una actu­ació al car­rer Ocata que s’ha de dur a terme com a con­seqüència de les esquer­des pro­vo­ca­des per les arrels en el sis­tema de cana­lit­za­ci­ons.

Mínim qua­tre metres

Serra avança que la nova orde­nança espe­ci­fica que els pins “s’hau­ran de situar a una distància mínima de qua­tre metres del llin­dar de la par­cel·la, solar o ter­reny amb la via pública” i que l’Ajun­ta­ment pre­di­carà amb l’exem­ple tallant els dels espais muni­ci­pals afec­tats. El regi­dor recorda que la tala de pins pot repre­sen­tar un cost impor­tant per al pro­pi­e­tari de la par­cel·la i, per això, explica que el con­sis­tori estu­diarà la pos­si­bi­li­tat de bus­car alguna empresa que se’n pugui encar­re­gar a un preu més asse­qui­ble. “L’Ajun­ta­ment avi­sarà i infor­marà els veïns amb temps”, explica Joan Serra, que hi afe­geix que “en cas que el pro­pi­e­tari no se’n faci càrrec hi actuarà l’Ajun­ta­ment de forma sub­sidiària i li pas­sarà la fac­tura cor­res­po­nent”.

El res­pon­sa­ble d’Urba­nisme comp­ta­bi­litza en uns 180.000 euros la par­tida que l’Ajun­ta­ment des­ti­narà aquest any a l’asfal­tatge de car­rers. “Les actu­a­ci­ons, però, esta­ran con­di­ci­o­na­des a la prèvia des­a­pa­rició de les arrels que han fet malbé el ferm”, des­taca.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.