Comencen les obres de dos dels nous peatges de l'AP-7 que tindrà el Penedès

Els peatges de Gelida i Vilafranca Nord ja han començat, els altres dos ho faran aviat

Els ope­ra­ris ja han començat els tre­balls de pre­pa­ració del ter­reny i el des­bros­sat de plan­tes, arbus­tos i ceps per cons­truir dos dels peat­ges tan­cats on entre final d'any i prin­cipi del 2011 els usu­a­ris de l'auto­pista s'hau­ran d'atu­rar i reco­llir els tiquets si hi acce­dei­xen o abo­nar el seu cost si hi sur­ten, a l'Alt Penedès. L'empresa Acesa-Aber­tis ha començat a cons­truir els peat­ges després que el Minis­teri de Foment donés els per­mi­sos per fer les obres. El pro­jecte de cre­ació dels peat­ges tan­cats a Mar­to­rell, Gelida, Sant Sadurní d'Anoia, Vila­franca Nord, Vila­franca Cen­tre, Vila­franca Sud, Alta­fu­lla, Tar­ra­gona-Reus i Vila­seca-Salou per­metrà l'eli­mi­nació dels peat­ges tron­cals de Mar­to­rell, el Ven­drell i Tar­ra­gona i l'usu­ari pagarà només el tram que hagi fet.

Els pri­mers acces­sos on s'ha començat a tre­ba­llar són els de Vila­franca Nord, on ja hi ha els acces­sos actu­als, i a Gelida, en una zona on fins ara no hi havia acces­sos. La notícia de l'inici de les obres ha estat molt ben rebut per l'Ajun­ta­ment de Gelida perquè es dóna res­posta a la petició que durant molts anys havia fet l'ens local per poder comu­ni­car-se d'una manera ràpida amb la capi­tal de la comarca, amb Vila­franca del Penedès. Actu­al­ment, Gelida només té accés directe a l'auto­pista per anar a Bar­ce­lona però no per anar en direcció sud. Si els geli­dencs volien evi­tar els revolts de la C-243b havien d'entrar a l'auto­pista fins a Mar­to­rell i fer mitja volta. L'Ajun­ta­ment de Gelida ha infor­mat aquesta set­mana de l'inici de les obres i ha recor­dat les nego­ci­a­ci­ons que l'alcalde, Lluís Valls (PSC), ha fet per tal que els tram entre Gelida i Vila­franca sigui gratuït, d'igual manera que man­tindrà aquesta gratuïtat el de Vila­franca a Sant Sadurní d'Anoia. Tant les obres que es fan a Gelida i a l'accés Vila­franca Nord tin­dran un peatge amb set vies. El pro­jec­tes que final­ment exe­cu­tarà Acesa a Vila­franca no inclo­uen la majo­ria d'al·lega­ci­ons que va pre­sen­tar l'Ajun­ta­ment, com ara la reducció de vies fins a qua­tre.

A l'accés Vila­franca Sud, la solució final adop­tada pel Minis­teri de Foment ha estat la cana­lit­zació i el des­vi­a­ment amb un mur de for­migó de la riera de Llitrà, segons va apun­tar ahir el regi­dor de la CUP, Llo­renç Casa­nova. La for­mació que sem­pre s'ha mos­trat en con­tra de la cre­ació dels peat­ges va pres­si­o­nar perquè es pre­servés el tram de la riera que que­darà afec­tat. «L'Ajun­ta­ment gasta diners per res­tau­rar la riera i quan s'arribi al peatge es veurà un mur de for­migó.» Casa­nova va cri­ti­car ahir l'opa­ci­tat del minis­teri i Acesa, ja que van fer pros­pec­ci­ons arqueològiques a la zona «i encara no han dit res sobre el que es va tro­bar allà i el pro­jecte no diu res sobre com es pre­ser­va­ran els camins de la zona».

La CUP demana que paguin l'IBI

El grup municipal de la CUP ja ha fet arribar al govern local (CiU) la petició perquè l'Ajuntament tramiti a partir de la posada en marxa dels peatges a Vilafranca –en seran tres: Vilafranca Nord, Centre i Sud– la demanda perquè l'empresa concessionària aboni a l'ens local els impostos de l'IBI i l'IAE per l'ocupació dels espais i els beneficis que generarà l'activitat econòmica. El govern local, segons explica la CUP, està avaluant les possibilitats legals de la petició amb una de les entitats municipalistes a les quals pertany l'Ajuntament, una dada confirmada ahir per l'alcalde Pere Regull. Segons explicava el regidor de la CUP, Llorenç Casanova, la petició compta amb jurisprudència a favor en un altre municipi. Fins ara la petició de Vilafranca no es podia plantejar perquè els diners de recaptació estava centralitzat a Martorell. Amb el nou sistema l'empresa sí que farà una activitat al municipi.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.