transports
mobilitat
Dos mesos per solucionar el bus d'Argentona a la UAB
La Generalitat adquireix aquest compromís davant les queixes d'aglomeracions i de poca freqüència de pas
La Generalitat s'ha compromès, en un termini de dos mesos, a cercar solucions per a la línia d'autobús que connecta Argentona, provinent de Mataró (C-5), amb la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) i que registra habitualment problemes d'aglomeracions.
Aquest anunci arriba després que regidors del consistori argentoní es reunissin fa uns dies amb representants de Transports de la Generalitat en una entrevista mantinguda a Barcelona. Segons el regidor de Mobilitat d'Argentona, Pere Móra (ERC), “abans de final d'any la Generalitat s'ha compromès a fer una diagnosi i a presentar una proposta de solució”. El regidor va reconèixer que van sortir “moderadament satisfets” de la trobada amb el responsable del Servei Territorial de Transports de Barcelona, Jordi Follia, però que igualment es demanarà una trobada amb el secretari de Mobilitat de la Generalitat, Ricard Font.
“Nosaltres els vam dir que les condicions en què van els viatgers a l'autobús no són les idònies, encara que siguin legals”, va comentar Móra, que va recalcar que “els usuaris d'Argentona d'aquesta línia són els més afectats per les conseqüències de la seva massificació”. No obstant això, el titular de Mobilitat va voler mostrar-se caut: “Tot i el compromís de solucions, no vol dir que les acabin aplicant, perquè tot això dependrà de si hi ha recursos econòmics”, va dir.
Per denunciar la problemàtica que suposa aquesta línia per als usuaris d'Argentona, fa just un mes que es va crear una plataforma d'afectats. A banda de les aglomeracions i la poca freqüència de pas, des d'aquest col·lectiu s'assenyalava que “la majoria de vegades la gent que hi puja a Argentona ha d'anar dreta en un trajecte que transcorre per l'AP-7”. Per això, des de la plataforma es proposaven solucions com ara la d'“un minibús per a la gent d'Argentona com a reforç de la línia C-5” o, en cas que això fos irrealitzable, “establir més freqüència de pas o reforçar el servei”.