Infraestructures i serveis

La Generalitat preveu obrir uns 50 expedients a Cabify per incomplir els 15 minuts de precontractació

Les sancions poden arribar fins als 1.000 euros per cas

La plataforma VTC va tornar a operar a Catalunya amb un “nou model de negoci” on establia la precontractació mínima de 15 minuts però només la primera vegada

El departament de Territori i Sostenibilitat preveu obrir una cinquantena d’expedients sancionadors a Prestige&Limousine, l’empresa amb la que opera Cabify, per incomplir la precontractació dels 15 minuts, segons ha pogut saber l’ACN.

Els expedients informatius que es van obrir a principis de març, quan la plataforma va anunciar el seu retorn a Barcelona sota un nou model de negoci, han derivat en una cinquanta expedients sancionadors amb multes que poden arribar fins als 1.000 euros per cada cas. L’import de la sanció podrà variar en funció de la gravetat de l’incompliment i la reincidència.

El departament de Territori i Sostenibilitat va requerir a l’empresa informació sobre la seva activitat entre el 7 i el 10 de març. Anteriorment, la Direcció General de Transports va obrir quatre expedients sancionadors, dels quals ja han finalitzat els seus períodes d’al·legacions.

Un cop definides les sancions a Cabify, l’empresa encara podrà fer al·legacions davant la direcció General de Transports i, en cas que es desestimessin, es podrien recórrer al contenciós administratiu.

A banda, la Generalitat ha instat l’empresa a ajustar la seva activitat al decret llei que va aprovar el govern i s’adeqüi a la precontractació dels 15 minuts.

Retorn de Cabify

El decret llei que estableix la precontractació d’un quart d’hora –i que el passat 21 de maig l’AMB va ampliar a 60 minuts– va ser aprovat a finals de gener i un mes després va ser convalidat al Parlament amb els vots de JxCAT, ERC, PSC, comuns i CUP. La normativa també prohibeix la geolocalització dels vehicles abans de contractar el servei ni estacionar a la via pública si no estava atenent cap client, entre d’altres.

Tant Uber com Cabify va decidir suspendre la seva activitat a Barcelona el 31 de gener poc després que el Govern aprovés la nova llei. Cabify, però, va tornar el 7 de març sota “un nou model de negoci”, tal com va explicar aleshores. Una de les novetats més importants és que obligava els usuaris a precontractar un quart d’hora només el primer cop i no en els successius. Això va aixecar les protestes dels taxistes i el departament de Territori va obrir un expedient requerint a l’empresa la informació sobre els serveis dels primers dies des del seu retorn. Posteriorment, l’expedient ha passat a ser sancionador.

A banda del nou model de negoci que esgrimia la companyia, Cabify va començar a prestar servei en la seva tornada a Barcelona a través de Prestige&Limousines, empresa de la seva propietat, i no amb conductors d’altres companyies vinculades, com per exemple Vector.

Els problemes per a Cabify poden no acabar aquí. Els taxistes van anunciar la setmana passada que en pocs dies presentarien unes 2.000 querelles contra la plataforma, a més d’Uber, onze empreses i una quinzena de directius –entre elles el CEO i fundador de Cabify, Juan de Antonio– per vuit delictes penals, manipulació per alterar el preu de les coses mitjançant engany administració deslleial, contra l’Hisenda pública i contra el dret dels treballadors en dues modalitats, blanqueig de capitals i estafa. En total, segons va dir el portaveu d’Élite, Alberto Tito Álvarez, poden sumar fins a 58 anys de presó.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Els nostres subscriptors llegeixen sense anuncis.

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia