Un problema en la facturació de British Airways causa retards i cancel·lacions de vols
Més de 90 vols s’han cancel·lat als aeroports de Heathrow i Gatwick
Un problema en el sistema de facturació de la companyia britànica British Airways (BA) ha provocat llargues cues, retards i cancel·lacions en vols d’alguns aeroports del Regne Unit.
Segons ha confirmat la mateixa companyia aquest dimecres, estan experimentant “alguns problemes que afecten la facturació i a la sortida de vols”.
British Airways ha fet públic un comunicat en el qual explica que no es tracta d’un problema global i que només està ocorrent en alguns aeroports, encara que ja s’han cancel·lat 81 vols a Heathrow i 10 a Gatwick, mentre que més de 200 han estat retardats.
Prop de 15.000 passatgers s’han vist afectats per aquest incident i BA podria fer front a una indemnització de fins a 5 milions de lliures (5,5 milions d’euros) en cas que tots els clients reclamessin, d’acord a la normativa europea.
La companyia està realitzant la facturació de manera manual, en lloc d’utilitzar el sistema electrònic, per a tractar de pal·liar el problema.
A més, el contratemps ha provocat algunes cancel·lacions i retards en aeròdroms de Londres, la qual cosa ha portat a l’empresa a oferir als clients l’oportunitat de reservar els seus vols per a altres dies.
BA recomana també als seus clients que comprovin l’estat dels seus vols i que arribin amb més temps de l’habitual a l’aeroport.
Aquest incident es produeix després de l’incendi que va tenir lloc en un vol de BA de Londres a València, en el qual es va omplir de fum la cabina i va obligar a evacuar als passatgers.