El nou tram del corredor del mediterrani millora la connexió entre Barcelona i València
La variant de Vandellòs allunya el tren de Salou i Cambrils i deixa el centre de Tarragona sense Euromed
Dia històric per als usuaris del ferrocarril entre Barcelona i València. El trajecte entre les dues capitals se situa a partir d’aquest dilluns en un mínim de 2 hores i 35 minuts, entre 35 i 45 minuts menys que fins ara. El motiu és la posada en marxa de la nova variant de Vandellòs, inaugurada després de dues dècades i 700 milions d’inversió. Amb l’entrada en funcionament del servei de la via doble, els trens Euromed es poden desviar per la línia del TAV entre l’estació del Camp de Tarragona i Barcelona. Els passatgers del primer tren del dia entre Barcelona i València han celebrat l’hipotètic estalvi de temps d’aquest servei, tot i que avui l’Euromed ha arribat amb 40 minuts de retard a València per “qüestions logístiques” a la sortida de la capital catalana.
Desconcert i incredulitat a Salou i Cambrils
Després de 155 anys els trens ja no passen pel centre de Salou i Cambrils, i el tram de via única i les estacions de l’Hospitalet de l’Infant, Mont-roig, Salou i Cambrils han quedat clausurades. Ara els combois passen per la nova variant del corredor mediterrani, que circula per l’interior. Els canvis han generat desconcert i incredulitat entre els usuaris, que lamenten que no hi ha hagut prou informació. Mentre els tècnics d’Adif ja comencen a retirar elements de la via única, alguns viatgers han anat a agafar el tren a l’estació equivocada, tal com ha pogut comprovar l’ACN. Tot i alguns retards, a Cambrils els combois s’aturen amb normalitat a la nova estació dels afores del nucli urbà, mentre que a Salou els usuaris es queixen que ara han d’anar més lluny i han de pagar més per pujar al tren.