Serveis

El transport públic de l'àrea de Lleida ja supera els nou milions de viatgers a l'any

La xifra d'usuaris ha augmentat d'un 5%

Són xifres presentades ahir en el marc del consell d'administració de l'Autoritat del Transport Metropolità (ATM) de Lleida. En concert, s'ha arribat ja als nou milions de viatges en els últims dotze mesos, és a dir, 429.000 desplaçaments més que en el mateix període de l'any anterior. En aquest últim any s'han fet diàriament, entre setmana, més de 37.000 desplaçaments en transport públic, el 31% dels quals s'han concentrat entre les set i les deu del matí.

Per altra banda, més de 26.000 persones tenen i utilitzen per als seus desplaçaments abonaments integrats. D'aquests el 49% utilitzen la T-10, el 25% la T-10/30, el 14% la T-12, el 7% la T-Mes i el 5% la T-50/30.

Pel que fa al grau d'intermodalitat, es manté en el 9% del total i la major part d'aquest viatges intermodals són entre el servei urbà de Lleida i l'autobús interurbà o Ferrocarrils de la Generalitat.

Pla de serveis a la comarca de la Segarra

L'ATM i el DPTOP tenen molt avançats els treballs de redacció del Pla de millora de Serveis per a la comarca de la Segarra. Actualment, es troba en fase d'estudi de les propostes, fruit de les aportacions de tots els municipis, coordinats pel Consell Comarcal de la Segarra, que participa activament en aquest procés. Es preveu que estigui finalitzat el proper mes de setembre.

Aquest pla s'afegirà als ja finalitzats de les comarques del Pla d'Urgell, la Noguera, les Garrigues i l'Urgell i que ja s'estan aplicant per tal de donar compliment al previst al Pla de Transports de Viatgers de Catalunya 2008-2012, i amb l'objectiu de garantir l'accés amb transport públic a totes les poblacions, optimitzant els recursos disponibles en cada cas i atenent, també, la demanda existent als municipis més dispersos.

Nova zonificació amb la Segarra i l'Urgell

Dins del procés d'ampliació de l'àmbit del Sistema Tarifari Integrat, el Consell d'Administració ha aprovat també la nova zonificació que inclou les comarques de la Segarra i l'Urgell i que incorpora aquestes comarques en l'actual zona 2. D'aquesta manera l'àrea de Lleida comptarà amb dues zones, la zona 1 (Segrià) i la zona 2 (Noguera, Pla d'Urgell, Garrigues, Urgell i Segarra).

Així, per exemple, un viatger de Tàrrega podrà anar a Lleida per 1,17 euros amb una T-10, i un altre de Cervera a Mollerussa per 0,60 amb una T10/30, després de l'estiu, quan entri en funcionament el sistema tarifari integrat en aquestes comarques.

El president del Consell Comarcal del Segrià, Ricard Pons, ha lamentat que el Consell Comarcal del Pla d'Urgell encara no s'hagi integrat a l'ATM i que només ho ha hagin fet els ajuntaments de Mollerussa i Torregrossa. Això, explica, perjudica a la resta de veïns d'aquesta comarca ja que no poden gaudir del sistema tarifari integrat per fer els seus desplaçaments com la resta de lleidatans.

Pla de Mobilitat de l'Àrea Industrial de Lleida

L'ATM ha fet també balanç del procés d'elaboració del Pla de Mobilitat de l'Àrea Industrial de Lleida, formada pels polígons el Segre, el Camí dels Frares, la CIM i les zones confrontants. El pla, en el que participen activament els diferents agents implicats, està en la seva fase final i es preveu que s'aprovi després de l'estiu.

L'alcalde de Lleida, Àngel Ros, ha anunciat que s'està treballant per tal que algunes línies interurbanes, com ara les que arriben a Lleida des de Balaguer i Tarragona, facin parada als polígons ja que molts dels seus usuaris hi van a treballar.

Ros també ha explicat que es redissenyarà el trajecte d'algunes línies urbanes per tal que també facin parada als polígons industrials a causa de la gran demanda dels usuaris. És el cas de les línies que cobreixen els barris de la Bordeta, Cappont i Pardinyes.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.