Primera obra per unir els tramvies per la Diagonal
El govern destina 37 milions al tram Verdaguer-Glòries i canviarà una estació
Circularà sense catenària
Primera obra amb projecte i finançament per fer realitat la unió dels dos tramvies de l’àrea metropolitana de Barcelona per la Diagonal. El govern va aprovar ahir destinar 37,6 milions d’euros a la construcció del tram Glòries-Verdaguer del Trambesós, per tal que l’Ajuntament de Barcelona i l’Autoritat del Transport Metropolità (ATM) afrontin les obres d’urbanisme i de construcció de la línia. Una dècada després que es plantegés el primer projecte per fer realitat la unió dels dos tramvies per la Diagonal, de Francesc Macià, on s’acaba el Trambaix, a Glòries, on finalitza el Trambesós, l’aprovació del finançament per a les obres ratifica la voluntat de les administracions d’unir les línies.
Es tracta d’allargar la xarxa de tramvia d’1,8 quilòmetres, amb tres noves parades, anomenades Verdaguer, Sicília i Monumental, mentre que la parada existent de Glòries es resituarà davant del Museu del Disseny, i la gran novetat de l’obra és que el tramvia circularà sense catenària. La darrera parada seria a la intersecció entre la Diagonal i el passeig de Sant Joan i el carrer Mallorca.
La partida permetrà a l’ATM de posar a licitació els treballs. La segona tinent d’alcalde de Barcelona, Janet Sanz, preveu mantenir el calendari anunciat fa alguns mesos i començar les obres d’adequació la tardor d’aquest any. Sanz celebrava ahir que “el projecte d’ampliació del tramvia avanci i nos s’aturi”. “Estem molt satisfets de l’acord.”
Per altra banda, TMB realitzarà a partir del juliol una prova real amb passatgers de l’autobús Lion’s City 18E, un articulat de 18 metres totalment elèctric fabricat per MAN, que l’hi ha cedit per un any. És el primer autobús articulat d’aquesta llargada i de tracció 100% elèctrica fabricat en sèrie que pot desenvolupar una jornada de servei urbà tan sols amb la càrrega nocturna de les seves bateries a la cotxera, i que, per tant, pot operar sense infraestructura de recarrega al carrer. Només en circula un de similar a Europa, a Colònia.